Rivven ;)

Pinkpapa berättade nyligen för mig att han funderar på att dra ner till Frankrike för att hjälpa min pappi med en grej. Det är inte direkt första gången han gör detta, jag tror att det är 4.e eller 5:e gången nu, vilket alltså betyder att han varit där 4 eller 5 gånger utan mig nu...
Grejen är den att jag har endera varit gravid eller haft en liten knodd att ta hand om här hemma, sen ska jag inte sticka under stol med det lilla problemet att jag är hysteriskt flyggrädd, men mer om det en annan gång.
Jag blir bara sååå avis på pp som får åka ner till mitt älskade Rivieran o göra allt som jag vill göra så som shopping, mysiga restaurangbesök, åka till Geanten (!), äta glass i hamnen, äta lunch på 55:an, gå på marknaden på torget, köpa bröd hos bagaren på morgonen och bara vara och inandas FRANKRIKE!

Det är helt otroligt men det var alltså 4,5 år sedan jag var nere och innan dess var jag där jämt! Måååste åka snart igen, vi har ju ändå ett hus som står och väntar på mig! Men än så länge får jag njuta av bilder från svunna tider, vissa delar jag med mig av nedan.

Hörs senare idag!
Pinkmommey


Mmmm, glass i stora lass! fovoritsmaker är Violette, Rose och Bubbelgum!


Stranden med riktigt bra eftermiddagsröj!


Titta bara på denna utsikt! St Tropez bukten sett från huset.


En tidig vårdag på 55:an, andra sittningen! Grönsakskorg, grillat bröd o seule grillé!


Hamnen med alla sina båtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0