Slarvmaja!

Idag ska jag en gång för alla skicka in papprena till försäkringsbolaget för min ring! Detta är en ganska långdragen historia... Allt började med att f och jag förlovade oss strax efter det att vi fick vårt första barn. Jag fick en jättefin ring som jag sedan efter nått eller några år tappade bort... Jag skyller fortfarande på min älsta att han kan ha tagit denoch typ lagt den i en legobil som han lagt i en hink och tagit ut i parken... Ni småbarnsföräldrar vet att det kan hända!
I och med att jag inte visste hur den kommit bort så kunde jag inte få ut en krona från försäkringsbolaget, inte ens grundpengen... Trots att vi hade drulleförsäkring och jag i alla fall visste vilken dag och vilken tid...

När vi sen fick son nummer två så fick jag en ny ring, denna gång ännu vackrare!! Meningen var att jag denna gång skulle skaffa en riktig smyckeförsäkring - dyrt men ett måste för mig verkar det som!

Jag skickade in alla papper, kort, kvitton osv men mitt namn fattades på intyget... Jag var alltså tvungen att gå förbi guldsmeden igen för att rätta till detta. Det tog mig 8 månader!!! Så jäkla slarvig!

Under denna tid hann jag tappa bort ringen! Jag vet, jag är inte värd nån fin ring!! Men det var inte helt mitt fel...
En dag var den plöttsligt borta... Jag hade blivit bättre och la den på samma ställe varje dag och dessutom där inga barn kunde få tag på den. MEN den var borta! Jag fick panik, svårt att andas och f blev sååå arg! Förståligt! Efter tårar och skrik satte jag mig ner för att lugna ner mig och tänka ut minut för minut vad jag hade gjort sen jag sist bar ringen.

Jag kom på att jag tappade ut ett paket ägg, kunde det vara så att jag tappat ringen då? Som tur var stod soppåsen sen dagen innan kvar innaför dörren (ren lathet). Jag tog en dagstidning och la ut på golvet. Tog en ny soppåse och la ut allt skräp på tidningen - äggskal, bulgur, blöjor och andra snuskiga matrester och DÄR, längst ner bland massa kladd, glittrade det till! Min ring!

Fatta - den hade inte ens hittats av nån glad människa utan hamnat på ett sopberg eller eldats upp! Vilken tur jag letade där! Hade lika gärna kunat slänga den och fortsatt under ett par dagar leta i lägenheten... Den hade alltså glidit av mitt finger när jag slängde skal och gulor och vitor...

Idag ska jag i alla fall skicka in papprena!

Vi hörs - Pinkmommey aka slarvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0