Bastuvarmt, tandvärk och kräks!

Fy vilken dag...

Imorse så tog jag tag i den siata tvätten och sen lämnade jag T på dagis innan det var dax att ta sig till tandläkeran för en koll på den onda tanden :(

Som jag misstänkte så var det en inflammation i tandköttet och inte tanden det var nått fel på... Som tur var kunde en kollega till min tandläkare ta emot mig imorgon och ra tanden, dock blev jag så rädd av bara tanken att jag grät en skvätt...

Jag fick ett recept på penicillin också som jag skulle börja ta redan idag så jag åkte direkt till Fältan för att hämta ut det - denna gång skippade jag garaget ;)

I Fältan så passade jag även på att titta in på Polarn & Pyret som hade 50% och köpte ett par likadana röda byxor till lilla F som T redan har! Nu kan de så sött matcha varandra :)

När jag var där inne så ringde de från dagis och sa att söta T hade spytt, hade feber och var kritvit i ansiketet!! Jag sprang till bilen, körde som en biltjuv hem och slängde mig in på dagis! Där låg det lilla knyttet under en liten filt och darrade... Jag hoppas verkligen att detta har att göra med att T drack vattnet ur plaskdammen igår och att det inte är nån kräksjuka eller maginfluensa så att vi andra får det också... Känns som våran resa til Skåne bara blir framskjuten mer och mer för varje tråkig sak som händer oss...

Nu kom F hem med lite kalla drycker så jag ska ta och kila till köket och svalka mig lite!

Vi höres!
Pinkmommey♥


Kolla in mina ögonbryn och fransar! Jag som skulle hunnit gå till Axelssons och plockat och färgat dem men nu hinner jag inte pga tandjäkeln...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0