En fullspäckad o en lugn dag!

Igår så hade vi en jätterolig och mysig dag! I och med att vädret inte var så kul som vanligt så bestämde vi oss för att åka till Halmstad!

Vi började med ett stopp på McDonalds så barnen fick bli utfodrade och efter det blev det ett par gympadojjor för F som hade glömt sina hemma i Stockholm. När vi ändå var på skoshopping så fick T ett par "Cars"-skor till i höst som han kan ha på dagis - sötisen var så stolt!

Sen var det dags för oss föräldrar att äta och det fick bara bli ett snabbstopp på ett cafe för en macka o latte! Sist men inte minst så köpte vi ett nytt modem också då lilla F hade tagit sönder vårt gamla... Vi bytte från 3 till Telia då vi inte har nån mottagning med 3 hemma så nu hoppas jag på det bästa!

På vägen hem stannade vi på ett av småkillarna mycket uppskattat ställe - ett lekland! Vi var där förra året också så vi visste vad vi hade att vänta... Killarna lekte sig högröda i ansikterna och vi pausade med mjukglass som vi fick göra själva och lite annat skoj!

Redan efter ca 1,5 timme var vi alla 4 helt slut och det var dax att åka hem... T var i himmelen - han hade vunnit ett mjukisdjur, fått två studsbollar ur en automat, fått grejer på McDonalds, fått nya Carsskor och varit på ett lekland!

När vi kom hem så var det bara att börja förbereda middagen då kusinerna skulle komma på middag! Tyvärr var min bror hemma i Stockholm och jobbade så han kunde inte komma men min svägerska och barnen kom!

Till middag grillade vi massa gott och det gjorde vi ute i solen! Till efterrätt käkade vi en massa glass och kockostoppar och barnen lekte vilt! Det är alltid så härligt att umgås med dem! Jag vet inte om det är för att vi har en massa härliga minnen tillsammans från alla helger på landet, för att de är familj eller för att de bara är så sköna - jag tror att det är alla tre sakerna!

Vid 21 när de gick hem var killarna helt slut och det var bara bums i säng som gällde! Jag somnade inne hos T och vaknade inte förens imorse igen, hi, hi ;)

Idag har det varit en mycket lugnare dag då vi nästan inte gjort något alls... Inte så kul men ganska skönt ändå! När det var dax för lilla F´s nap så åkte F och T på lite shoppinguppdrag, biltvätt och annat fix och jag var bara hemma och bläddrade i en massa tidningar jag köpte igår - skönt!

När de kom hem blev det enkel lunch och sen så sprack himlen upp så jag var inte sen med att kasta ner en massa handukar och annat i en väska och dra till stranden, om så bara för att bygga lite sandslott!

Väl på stranden var vi helt ensamma förutom en annan familj och det var helt underbart! Tyvärr glömde jag kameran i all hast så det blir inga bilder från vår enda dag (timma) på stranden...

F tog killarna på upptäcksfärd och jag fick ligga alldeles för mig själv i en halvtimma! Det måste varit den skönaste halvtimman på mycket länge!!! Jag låg tom toppless i och med att vi var alldeles själva, det var inte igår det...

När solen gick i moln lite senare åkte vi hem och lilla F fick sova igen medans jag och T åkte och handlade middag! Middagen grillades idag med och även fast det var sol idag igen så åt vi middagen inne då det trots allt var lite kyligt...

Nu sover barnen och F och jag kollar in en film på tv 4!

Ha en underbar sommarkväll!
Pinkmommey

Tyvärr har jag ju ingen sladd som man överför bilder till kameran med mig så det får bli några från kameran i datorn...


Lillprutten T o jag när vi grillade ikväll!


Lilla F ser lite rolig ut i håret men däri finns både kvällens middag, ett sandtag och en hel del annat ;)


Mini är mycket intresserad av kameran i datorn, he, he...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0