Framme i Rammsjöstrand!

I lördags åkte vi ner till Skåne och dagen började med frukost hemma på altanen i lungn och ro! Efter det blev det bad för allihopa och sedan packades bilen, installerades barnstolar och fixades det med dvderna.

Vi kom iväg en timma senare än räknat men det var ju bra ändå ;) Det gick bra men tog lååång tid så barnen fick en hel del godsaker så efter ca 5, 5 timmar i bilen och en massa kakor, bullar, glass och godis var de sjövilda när vi kom fram!

Tyvärr visade det sig att huset inte var i direkt toppskick när vi kom... Det var dammigt, massa gräs på golvet ( inte dammsuget), en massa spindlar, flugor och myror (kanske inte alltid nått man kan göra något åt...), handdukar som hängde på tork på stolarna, glassplitter, fimpar, prillor och kapsyler på altanen... Dessutom stod möblerna lite huller om buller och det stod två sunkiga madrasser i vardagsrummet... Gräset var inte klippt på flera månader...

Det var alltså bara för mig att börja städa... Jag e så glad att vi inte åkte på kvällen och kom fram på natten som F ville... Efter städningen så passade jag på att packa upp till alla när F åkte och köpte pizza då vi inte hunnit handla.

När middagen var intagen hade jag samlat lite energi och bäddade alla sängar utom F´s och sen var det dax att lägga knoddarna - behöver jag säga att jag var trött sen?!

Det var så varmt och klibbigt att det var svårt att sova... Jag sover i ett litet rum på kanske 4 kvadrat (!) med Lilla F och det blir typ 40 grader varmt där inne... Dessutom vaknar han på nätterna och vill upp till mig och då ska vi dela på en 90 cm säng... Ja, ja, hoppas det blir ändring imorgon då vi kan börja sova i lill/gäststugan också!

Hoppas ni får en skön vecka!
Pinkmommey♥


Ledsen att det bara kommer upp bilder jag redan använt men det verkar inte gå att få in nya bilder här då internet är sååå trögt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0