Vardag men semester

Igår var vi som sagt på Skansen och det var så mysigt!

Vi kom iväg rätt sent då barnen både fick äta och sova hemma + att F behövde arbeta lite... Dock hittar jag mycket hellre på saker på eftermiddagen som annars kan bli långdragna och sega än på förmiddagran som bara rullar iväg...

I och med att vi hade en del att göra på vägen och förstod att det skulle bli mycket gå så tog vi bilen. Såklart var det knökfullt av turister och "Prideare" på Djurgården så det gick inte att hitta en endaste parkeringsplats... F fick släppa av mig och barnen och åka och leta... Han hittade en nästan hemma, på Karlaplan blev det...

Under tiden han var borta så hann vi både ta lotter, köpa ballonger, åka tåg, köpa sockervadd och glass!! Snacka om att vi skämmer bort ungarna - vi får skylla oss själva att de blir som de blir... Jag har lovat mig själv att när dagis börjar och semestern är slut så ska det bli stopp på godis, glass och presentfronten förutom som till födelsedagar, jul och annat.

När F kom så gick vi till lillskansen och kollade in alla söta ungar! Tyvärr glömde jag kameran så jag har ingen dokumentation från dagen...

Efter lillskansen blev det fika och radiobilar och sen gick vi och kollade på björnarna och de andra djuren! Dock tog vi en annan väg än vanligt och hittade en underbar liten stig som ledde in på en fantastisk gård med bikupor, egen sjö, höns och tupp, fikaplats i syrénberså och vackert växthus samt liten frågetripp!



Slutligen blev det korv för kidsen innan vi begav oss hemåt. Vi gick tillsammans till bilen och därifrån fortsatte jag och lilla F till fots med vagnen och jag gick förbi videobutiken och hyrde lite filmer! The wrestler, Bröllopsduellen och en anna film blev det och så lite godis förståss :)



Denna hyrde jag också!

När vi kom hem så satte vi genast igång med middagen som helt enkelt blev det godaste jag ätit på länge! Inga specialiteter men bara man har bra kvalitét på maten och hemmagjorda enkla grejer blir det super! Det blev tallriksstora möra alldeles lagom röda köttbitar, färska majskolvar, bearnais sås från "Hallen" och en supergod röra jag brukar göra på svartabönor, keso, nötter och lite balsamicovinäger! Till detta ett glas mustigt rödvin och lite andra grillade grönsaker som paprika, rödlök och sparris! Gott eller hur?!


Mmmm!

Vid nattning så somnade jag inne hod T och vaknade inte förens vid 02.00 så jag missade filmmyset...

Nu ska jag ut till mina killar som är i parken utanför!

Kram Pinkmommey :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0