Melodifestivalen del 4!

Ännu en lördagkväll - ännu en delfinal! Denna gång var jag ju på tjejmiddag igen och tv´n som visade melodifestivalen stod i rummet intill så jag kunde inte följa programmet minut för minut utan fick se en liten bit av varje bidrag bara...
Så vad tycker jag:

♣ Agnes var ju bara så snygg - håret, kurvorna, kläderna!!! Låten var helt okej men det hade gärna fått vara lite mer drag i den.
Det är värt att inte kunna sitta ner om man får vara så här snygg när man står.
♣ Malena Ehrnmans bidrag var kul, jag gillar opera i schlager och det kan vara ett kul låt att bidra med i den stora finalen!
♣ Star Pilots hade en riktigt bra låt trots att det är självklart att det är en total ripoff! Kanske inte en schlagerlåt direkt men jag skulle deffinitivt hoppa upp på dansgolvet om den spelades ute! Tycker att han som sjöng är en sån tönt bara, det tykte jag redan när han var med i Fame Factory...

♣ Susanne Alfengren har en sååå vacker röst men jag tycker inte att det är kul att bidra med en gammal tant i den stora finalen i Moskva sen, kanske taskigt men det är så jag tycker.

♣ Trodde jag verkligen skulle ogilla Thorleifs i och med att de just är Thorleift men måste snopet erkänna att det faktiskt var en schlagerlåt! Om de sen var en bra eller dålig schlagerlåt kan diskuteras...
♣ Latinokillarna var skit och de andra två bidragen hörde jag inte knappt och tycker inte att de är värda att nämna.

Det var helt klart rätt bidrag som gick vidare! Så nästa lördag är det andra chansen - lite spännade men inte så kul i och med att man redan sett alla bidrag...

Vi hörs!
Pinkmommey :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0