Ont i huvudet - kan jag vara bakis!?

Nu har vi kommit hem efter ett skönt dygn ute i Vaxhom! Vi träffade upp våra söta vänner på Ica Stop i Täby och handlade god middag tillsammans och fortsatte sen till Karlsudd i Vaxholm där deras föräldrar har ett underbart ställe alldeles vid vattnet! känndes extra bra nu när man själv inte har nått landställe att åka till längre :(

Det är stort och bra hos dem så vi fick ett alldeles eget hus en bit ifrån nere vid vattnet med varsitt sovrum till oss och barnen, kök, vardagsrum och badrum!

Sen lagade vi mat - stek, potatisgratäng, sparris, sockerärtor och sås! Till förrätt var det rödbetor med Chevre och pinjenötter och till efterrätt skulle det vara tropiska frukter med glass men vi orkade inte, vi var proppmätta... Dock fick vi i oss ett par godispåsar, nån chokladkaka och lite chips något senare ;)

Efter middagen gick jag ner till vårt hus och nattade vår lilla och lämnade honom sen och gick upp till stora huset, babywatchen stod vid min sida hela tiden!
Storebror fick sina gosedjur och pyjamas och bäddades ner i soffan uppe hos oss vuxna framför en tecknad rulle och somnade efter ett par minuter!

Jag hade tagit med mig lite spel, helt nya och aldrig spelade, som jag fick i julklapp - urban Jungle fick det bli. Helt ok spel, lite vuxet, underhållande och lärorikt! efter en himlans massa godis, vin och spelande rullade vi in vår storkille i en tjock filt och bar ner honom till vårt hus och slängde oss i säng! Vi sov så skönt allihopa, säkert för att det är så tyst på landet + att det var alldeles mörkt! Vår lilla kille sov till och med heeeela natten och vaknade först av oss alla - vid 07.45! detta får mig ännu mer att vilja flytta till villa!!!

Efter lite familjemys gick vi sen upp till stora huset för en långfrukost och sen blev det en prommis med barnvagnen!

På vägen hem stannade vi och köpte med oss lunch och hyrde några filmer på videobutiken aka "filmaffären".

Vi hörs lite senare!
Pinkmommey :)

Familjemys i somras på landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0