Tänk att det snart har gått ett år...

På dagis så stötte jag på en annan mamma som undrade när lilla f fyller ett år och jag svarade att det var långt kvar men kom sen på mig att det bara är ca en månad kvar!!!
Kan inte fatta att det redan har gått ett år sedan liten kom! Känns som om det var igår när jag satt med honom i full kollik och mina vänner tröstade mig med att tiden kommer att gå fort...

Nedan har jag kopierat in min förlossningsberättelse som jag delade med mig av på familjeliv när jag låg på bb och precis när jag fött lilla f:


Oj, oj, oj nu har jag fått en liten bebis! Idag kl: 10.58 föddes lillen efter 2 h och 20 minuter på förlossningen! 3610 g och 51 cm lång!

Trodde lätt att jag skulle gå över tiden en hel massa men tji fick jag...

Vaknade ett par gånger i natt av att jag hade ont men trodde som vanligt att de var mina förvärkar så jag kollade inte klockan utan andades lite och somnade om en tre fyra gånger.
Klockan 06.15 vaknade jag helt och kände att det kanske skulle bli idag trots allt?!
Städade lite packade det sista och väkte min sambo. Storebror Theo vaknade också i samma veva.

Redan efter två timmar så kände jag att jag nog trots allt var tvungen att åka in. Jag hade inte döont men det var så svårt att känna med andra barnet och jag tänkte att jag kan ju åka in, bli undersökt och sedan åka hem så att jag vet vart i värkarbetet jag var.
Men när vi kom in var jag redan öppen 7-8 cm så här skulle det födas bebis! I en timma andades jag underbara lustgasen. Visst gjorde det ont men skulle det inte göra ondare???
Sedan la de spinal eller EDA efter önskemål. Då hände det jag läst om - ALL SMÄRTA FÖRSVANN!!!
En timma snicksnack, sång och annat trams. Jag kunde inte tro att det var sant!
Sedan började jag känna att det tryckte på nedåt så jag ringde på klockan och de sa att jag kunde börja krysta med det samma. Tre krystningar och på några minuter var han ute. Vad fan hände??!! Kan det vara såhär att föda barn?! Moderkakan kom ut efter 10 minuter och jag sprack inget!

Jag är grymt glad men även lite chockat att det kunde gå så "lätt"! Klart det gjorde ont men inget i jämförelse med min första förlossning som jag ändå hade känt var helt ok - 5,5 h.

Lycka till nu alla ni som inte fått knodd än!

Kram en lycklig tvåbarns mamma!


Lystgas är ju bara för ljuvligt!

Liten har precis kommit och barnmorskan visar upp honom!

Finns ingen godare frukost än den man får efter att man fött barn! Skulle kunna skaffa barn bara för att få uppleva det igen, he, he...

Trött nybliven tvåbarnsfar!

Första mötet mellan två små bröder!

Lillebror hade med sig SUPERSTORA kanelbullar och en radiostyrd bil från älskilingfilmen Cars till storebror! T ser nästan lite chockad ut över storleken... Inte så lätt att äta - tallrik gick inte utan en hel skärbräda... Ha, ha.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vad underbart att känna så, att det inte ens gjorde ont: )

2009-03-18 @ 09:36:30
URL: http://eccomiqua.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh vilka härliga bilder! :-) Världens stoltaste storebror.

2009-03-18 @ 10:19:15
URL: http://fridafabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0