Lättare när pappa e borta, men inte alltid ;)

Inatt har jag inte sovit mycket...Kom isäng ganska sent och hade sen svårt att somna så jag tror att jag slocknade runt 1-tiden nån gång... Sen vaknade lilla F en gång och jag fixade det och sen somnade om och sen vaknade han igen vid 3.30-tiden och jag gick in och la mig i "hans" säng med honom...
Då sover man inte mycket heller tyvärr... Och slutligen vaknade han vid 06.45 och ville gå upp...

Ja, ja det spelar ingen roll, det där tar man igen - inatt är det F´s tur att ta lillen!

Fattar inte att jag kunde bli helt knäkt när jag inte kunde sova innan jag fick barn... Vad spelade det för roll!! Det var ju bara att ta sig igenom jobbdagen och sen gå hem och lägga sig!! bara slappa hela eftermiddagen och kvällen och sen gå och läga sig tidigt och få en hel lång natts ostörd sömn...

Jag kan liksom inte fatta hur ego man var innan barn!! Jag menar inte att klanka ner på er som inte har barn och dessutom vill jag inte dra alla över en kant då alla är olika - men JAG var ego!

Nu är man glad om man får ett par sammanhängande timmars sömn per natt och skulle man mot förmodan få sova en hel natt så är man ju i himmelriket!! Tyvärr händer detta inte ofta, kanske har jag gjort det2-3 ggr på lite över ett år nu... Och innan dess hann jag göra det ett par gånger på tre år... Men så är det att ha barn och det är det värt!! Jag önskar dessutom att vi kommer få ett till litet barn i framtiden och då är det ju samma visa igen... Alltså kommer man inte att ha sovit många helnätter på närmare typ 10 år i alla fall sen, ha, ha.

Imorse så åkte i alla fall F till Danderyd och lämnade bilen på service så jag hade barnen själv för första gången på flera månader! Allt var så mycket enklare!! Jag vet inte vad det är när han e hemma om det är två olika viljor som gör att det blir så rörigt eller det att F ser varje morgon som en helgmorgon med långfrukost, tidnigsläsning och surfning på nätet... Det funkar liksom inte!

Det gick som ett rinnande vatten imorse och barnen var glada hela tiden, de gnälde inte en gång och jag hann dessutom att hänga upp en tvätt och slänga in en ny under tiden!

Det var liksom bara frukost tills barnen inte ville ha mer, marcsh in i badrummet och borsta tänder, toalettbesök och så vidare till vardagsrummet med påklädning framför tv´n! sen på med ytterkläder på alla oss tre och snabbt iväg till dagis! T var där kl 8.30 för första gången på över ett år!!!

Lilla F fick gunga lite och hälsa på sina blivande dagiskamrater och jag hann hänga lite med T innan vi gick hem! Väl hemme hann jag med en kopp kaffe inna F kom hem och sen la jag lillen igen!

Nu har jag bara bloggat och läst mail och ska snart göra iordning mig för att gå ner till Fältan och göra lite ärenden! Själv!!

I eftermiddag tror jag att det blir bullbak med killarna då det är så tråkigt väder... Blir det sol så tar vi nog parken istället!

Vi hörs lite senare!
Pinkmommey :)

http://livingbycw.blogsome.com/images/isasftter.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0