Sköna söndag!

Jag var ju inte klar med uppdateringen från helgen så jag fortsätter nu!

Igår så vaknade jag 8, vilket e sovmorgon för mig ;) ... T hade bott hos farmor och farfar så det var lugnt och skönt hemma med bara ett barn! Som vanligt vaknade lilla F en hel del på natten men det var F´s tur att ta honom efter att jag hade tagit honom 3 nätter på raken så jag fick sova utan att bli störd!

Efter lite frukost och slappande så hämtade vi T och åt en snabb lunch för att sedan åka ut och titta på stället som pappa har hyrt på Hölö över sommaren!

Jag hade inte mycket förväntningar efter vad han har beskrivit för mig så jag blev chockad när jag såg stället!! Jag har nog aldrig sett ett så fint ställe rent lägesmässigt och i mysighetsväg! Vi har alltid haft väldigt fina ställen, missförstå mig inte, men då har de varit väldigt eleganta med gott om plats och underbar inredning - detta var något helt annat!

Huset ligger för sig självt på en liten halvudde med vatten på alla sidor utom en! Det är dessutom inte mer än 10 meter ner till vattnen nån stans! Det finns två superstora, alldeles underbara bryggor där man kan sola och bada och grilla och de avgränsas av flata, lena, vindnötta klippor! För att inte tala om bastun och den vedäldade badtunnan!! Får inte heller glömma att nämna badstranden och den fina trädkojan - T var i himmlen!

Huset i sig är inget att skryta om men väldigt gulligt! Ett stort allrum, två sovrum, ett badrum och ett sovloft. Mina föräldrar är dock sååå duktiga på inredning, rennovering och att få ett hem hemtrevligt så de har på bara några dagar fått stället till en riktig liten pärla! De spikar tavlor, lägger in fina mattor, tvättar gardiner, planterar blommor och mycket annat och sliter så att svetten lackar!

Tänk att få spendera en vecka eller två där i sommar - vilken dröm! Jag vet att det är för litet för oss alla att vara där på samma gång men kanske kan vi få vara där när de är i Frankrike?! Jag vet att de inte är helt förtjusta i idén men kanske de kommer att tänka ett steg längre nu när både Fredrik och jag sitter utan jobb och annars är fast i stan med två små barn...

Det som e lite tråkigt är att om situationen vore omvänd och det var de som hade det dåligt så skulle vi inte tveka en sekund på att ställa upp för dem! Det var dessutom det enda jag tjatade om när pappa var sjuk men jag är rädd att han redan har glömt bort det...Jag menar vi kan ju lika gärna få bo i det lilla huset om de ändå inte är där kan man tycka. Jag är dessutom så pendantisk och alla mina vänner tjatar på mig att jag måste sluta städa och plocka jämt...

Ja, ja, vi får se vad framtiden har att utvisa, annars får väll hitta på små dagsutflykter i Stockholmstrakten och hoppas på att nästa sommar blir bättre.

SÅ SÖTA LÄSARE, DAGENS ORD BLIR: TA HAND OM ERA NÄRA OCH KÄRA, MAN VET ALDRIG VAD SOM KAN HÄNDA I FRAMTIDEN! GLÖM INTE ATT TALA OM FÖR DEN NI BRYR ER OM HUR MYCKET HAN ELLER HON BETYDER FÖR ER - DET ÄR ALDRIG FÖRSENT!

Kramar Pinkmommey♥

http://www.dess.se/easye/obj/dess/more/as220714%20karta.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0