Helgen full av vänner, vin och slappande!

I fredags var jag som sagt på urhärlig tjejmiddag och drack sen goda drinkar vilket var jättetrevligt! Vilket som var mintre trevligt var att barnen bestämde sig för att vakna redan vid 06.00 på lördagen. Detta resulterade i en slappardag utan dess like för att sedan rycka upp sig och fräscha till sig till kvällen då vi skulle ha middag.


Min fina vän D som hade middagen i fredags.

Det var H och F som kom hit och vi har inte setts sedan våra vänners bröllop i juni så det var supermysigt! Känns som om F och jag inte varit de bästa kompisarna rentsocialt på senaste men vi måste faktiskt få skylla på sommaren, sjukdomar och en riktigt jobbig bebisperiod (lilla F)...


H och F på deras vackra bröllop för ca 2 år sedan!

Nu försöker vi i alla fall ta igen allt och bjuder på middag var och varannan dag och allt vi blir bjudna på ska vi gå på!!

På lördagskvällen åt vi i alla fall libanesiskt från Beirut café och Sabis och det var jättegott! Det blev både kyklingspett och kyklingklubbor, falafels, vinbladsdolmar, bulgur en massa röror till det. Självklart också deras tunna goda bröd och mustiga viner och sist men inte minst tiramisu till efterrätt! Till förrätt blev det (som vanligt...) halloumiost och till det bubbel och till kaffet små baklava (vet ej hur det stavas).


Goda baklavas!

Igår, söndag sov i alla fall barnen längre men det blev inte mycket gjort då heller då det visade sig att T hade fått öroninflammation... Eller jag tror det i alla fall - han sa att han hade ont i örat och nu har han haft feber sen inatt och det har runnit ur örat på honom...


Min sjukling innan han blev sjuk.

Jag ska ringa vårdguiden eller kanske åka till Martina men jag tror inte det är så mycket att göra mer än att vänta ut "den"... När man är över tre år ska de inte ha penicillin när de har öroninflammatin vet vi sedan tidigare - T är nämligen ett öronbarn så detta är inte direkt första gången...

Det blev i alla fall lite pyssel, lite film och sen kom söta farmor och farfar (svärmor och svärfar) över med köttfärspaj och en massa nya kläder till barnen! Hur snälla svärföräldrar får man egentligen ha?!


Svärmors goda köttfärspaj!

Efter nattning av de små så blev det film för mig och F - The informers av Bret Easton Ellis. Vi hade sett fram emot den jätte mycket och det är klart att den var kul för den handlade om 80-talet men den var också så ångestfull och sorglig så det var inte klokt.. Och inte blev den direkt bättre på slutet. Dessutom var alla så snygga att jag typ ville gå och dränka mig eller möjligtvis aldrig mer äta ;) Men är man intresserad av droger, sprit, gruppsex, otrohet och pengar så rekommenderar jag den starkt!



Ha en skön måndag i höstrusket♥
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken innehållsrik & rolig helg ni verkar ha haft :) Trist at T e sjuk nu...:( Hoppas han blir frisk snart, kramiz

2009-10-19 @ 16:39:29
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0