Kaskadkräkningar...

Fasiken, Lilla F har ärvt min åksjuka... När jag var liten så blev jag åksjuk vart jag än skulle åka... Bara vi skulle till Täby några minuter bort så kunde jag kräkas...

Nu verkar det som om Lilla F har blivit lika dan.... Senaste tre gångerna vi har åkt bil och det har varit lite guppigt eller småvägar så har han kräkts...

Igår när vi skulle ut till Bromma så hörde jag efter ett tag att han började hosta där i baksätet och jag tvärnitade och slängde mig ut ur bilen och drog snabbt ut honom ur baksätet! Jag hann fånga upp första spyan i mina händer (!) så att det inte skulle komma på sätet och sedan så fick han stå som en stor pojke framlutat och få upp resten på marken.

Stackars liten och som om det inte vore nog så hade vi publik! Rakt framför oss var både en busshållplats och en tunnelbane station med en massa folk.

Jag blir bara så trött på mig själv att jag inte lärt mig vid det här laget att ha papper, plastpåsar och annat nödvändigt i bilen när jag har små kladdiga, jräkandes, kakätandes barn i bilen...

Nu ska jag fixa ett litet "överlevar-kit" till bilen med vattenflaska, papper, våtservetter, bjöja, plastpåse, extra t-shirt mm!

Undrar också om man kan vända lilla F´s bilbarnstol framåt då han mår så dåligt när han åker bil eller om det är helt livsfarligt?

Pinkmommey♥


En liten Mini (för 1 år och 2 månader sedan) i bilen, då utan att må illa!

Kommentarer
Postat av: elin

Inte om han sitter i baksätet, väl? undrar

2009-10-11 @ 11:10:27
URL: http://whoframedjoanna.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0