Mitt sunkiga pubbesök...

I fredags så mötte jag upp min vän M på hennes stammishak, Tuder Arms. Det var tredje gången på ca 5 år och det räcker absolut...

Det är verkligen inte mitt sorts ställe men jag hade i och för sig jättrevligt med M och hennes sällskap! Utan att låta för hård så är det annars ett gäng avdankade alkisar och de flesta verkar antingen vara singlar på 50+ eller vara i ett förhållande där den andra inte bryr sig eller har något att säga till om att man är på puben och super sig full flera gånger i veckan...

Grejen är den att när jag väl kommer ut utan barn och så så skulle jag kanske hellre vilja gå någon annan stans men jag älskar ju att hänga med min vän M så vad gör man...

Tyvärr hade jag inte hunnit äta middag utan hade tänkt ta något enkelt där men i och med att de firade 40-års jubileum så var det galet där... Jag satt helt enkelt utomhus mellan 18 och 23.30 - jag är glad om jag slipper bli förkyld nu!

Utan att gå in på för mycket detaljer så mådde jag inte helt hundra när jag kom hem och det är efter två glas vin!! När jag pratade med min kompis dagen efter så sa jag att jag typ trodde jag blivit drogad... Hon sa att sånt skulle de absolut inte göra där men de serverar säkert dåligt vin...

Grejen är den att jag blev lika dan förra gången efter två glas vin och annars har jag inget problem med att dricka en flaska vin under en middag utan att bli i närheten av hur jag mådde i fredags...

Nu har jag i alla fall lärt mig: tredje gången gillt! Det blir ingen mer gång!

Nu ska jag gå och ta ett bad och förbereda familjen för dagens kalas.

Pinkmommey♥



Inte så värst stolt över denna bild... Jag i mitt esse på F´s 30-årsfest för en herrans massa år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0