Anna Anka del 2...

Normal text Stor text Extra stor text

Ja, vad ska man säga, jag blir stum varje gång jag läser eller hör något från denna kvinna...
//Pinkmommey♥

Text kopierad från Aftonbladet

Anna Anka sågar svenska män

Sågar svenska män.
Sågar svenska män.

”Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet”

Paul Anka i köket? Med diskborsten i högsta hugg?

Glöm det.

Anna Anka, 38, sågar det svenska, jämställda samhället.

– Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer, skriver hon på Newsmill.

Diskussionerna har gått varma sedan premiären av ”Svenska Hollywoodfruar” i måndags.

Världsstjärnan Paul Ankas hustru, svenska Anna från Bjuv, är den som hamnat mest i hetluften. På debattsajten Newsmill skriver hon själv om hur hon ser på uppmärksamheten.

– Jag har förstått att jag väckt en hel del uppmärksamhet i Sverige de senaste dagarna. Det gläder mig. Hur som helst, jag och min man skrattar hela vägen till banken, skriver hon på Newsmill.

”Kvinnor får vara kvinnor”

Hon skriver att hon har lämnat landet fullt av jantelag, och gått över till en livsstil där ”kvinnor tillåts vara kvinnor och män män”. För det svenska systemet, det har hon inte mycket till övers för.

– Det var så skönt att komma till ett land där män vet hur man beter sig mot en kvinna. Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet.

”Det är synd om svenska män”

I gengäld, menar hon, tackar kvinnan genom att vara attraktiv. Vilket är hemligheten bakom ett bra förhållande, enligt Anna Anka.

– Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen.

Hon och maken uppfostrar två barn tillsammans. Och även där är rollerna klara, berättar hon.

– Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer, skriver hon på Newsmill.

Vill bli en förebild

Anna Anka hymlar inte med att hon har barnflicka. Och en massagekvinna, en hårtjej, en nageltjej, en personlig tränare, och en hundskötare. Livet som mamma skulle vara mycket svårare annars.

– Om man anställer folk till att hjälpa en kan man göra roliga saker. Mina barn ser Paul och mig hela tiden. Man behöver inte sitta och leka med klossar för att vara en närvarande förälder. Var vi än reser tar vi med barnen – och barnflickorna. Hur skulle vi annars kunna gå på alla evenemang som vi är engagerade i, skriver hon på Newsmill.

Hon avslöjar också den egentliga anledningen till varför hon ställde upp i den redan så diskuterade serien.

– Ärligt talat var det inte i första hand för pengarna jag ställde upp i "Lyxfruar". Jag vill bli en förebild för svenska kvinnor. Jag har brutit upp från Jantelandet. Jag önskar att fler svenskor gjorde som jag. Ni skulle bli mycket lyckligare.

Carina Bergfeldt

Kommentarer
Postat av: Saintelin

Ganska uppfriskande, om man tänker efter. Verbal diarre har ialla fall fått en helt ny innebörd i min bok! :)

2009-09-16 @ 22:51:43
URL: http://whoframedjoanna.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0