En mysig helg!

I lördags var vi som sagt på bio och det blev District 9. F tyckte inte filmen var så bra då han väntade sig mer action... Mer action? Vad menar han? Bomber, jeckter, virus, utomjordingar, mördare, pang pang, jag man kan faktiskt inte beskylla den för att vara en lugn rulle!

Jag är ju en succer för science fiction filmer (vilket man kanske inte kan tro) så jag gillade den! Dessutom var den ju så spännande att jag inte kunde sitta stilla stora delar av filmen, he, he. Jag kan väll hålla med om att den inte kommer att vinna en oscars statuett men jag gillade den!

Igår så passade jag, F och lilla F på att åka till Ikea för att kitta upp oss lite! Jag fick en laptop-kudde, F fick en handdukstork, T fick en ny barnmatstol (för stora grabbar ;) ), barnen fick varsin hög badrumspalla så de slipper slå ihjäl varandra på den gamla lilla och så blev det lite ljus och annat strunt.

Självklart kom vi inte hem med det vi åkte dit för att köpa... Ett hjul till vår trasiga tv-bänk, ett gångjärn till vår trasiga skåpslucka och frotéhandukarna glömde vi bort...

Efter Ikea åkte vi till min mamma för att hämta T som varit där för att vila upp sig från sin familj. Dom hade hunnit med både bullar på Chocolat inne i Sigtuna, svampplockning, bad, målning och en massa andra roliga grejer!

Efter mormor bar det sedan av till barnens farmor och farfar på söndagmiddag! svärmor kan sin grej och vi blev bjudna på Köttfärslimpa med inlagd gurka, rårörda lingon, hericot verts, sallad, potatis och en massa god gräddsås till det! Till efterrätt var det en alldeles ljuvlig annanaspaj!

Lite senare rullade vi hem, nattade barn och som vanligt blev det en sen kväll och jobbig natt med lilla F för mig...

Åh vad jag är hungrig, nu är det ju nästan dags för lunch!
Pinkmommey♥


Stolen som t fick så att Lilla F kan få hans vita tripp trapp stol. Ville egentligen ha en svart men de var slut men jag funderar på att måla denna vit istället :)


Detta "laptop stöd" villa jag ha då jag pajjar ryggen som jag sitter idag... Vår är dock vit.


Inte den snyggaste handukstorken men den funkar för nu... Flyttar vi så vet vi ju inte hur vi vill ha det i badrummet så det är ingen idé att lägga ut flera tusen på en ny nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0