Jagat tjuvar hela natten...

Jäsp! Jag är helt slut här för jag har jagat tjuvar hela natten...

Redan i helgen hade vi inbrott i vår källare och när jag och F gick ner igår för att kolla hur det såg ut så stod källardörren vidöppen...
Alltså tror vi att de varit där igen och ställt upp dörren för att komma tillbaks igen... Självklart stängde vi dörren och sen går vi upp för att fixa middag och annat.

Helt plöttsligt hör jag hur det låter i källaren och jag spriner för att kolla och då kommer en man uppspringande därifrån och springer ut! Jag tar med mig F ner och kollar och då kommer mannen tillbaks! Det visade sig dock bara vara en granne men jag är helt nervig för att det är inget kul att det varit tjuvar här i helgen när jag var helt själv + att dörren stod öppen igårkväll...

Vi hade i alla fall en jättetrevlig kväll igår kväll hela familjen och firade att pappa var tillbaks och klarat sin jägarexamen med Bento-låda och nybakta bullar!

Men så inatt vaknade T och jag gick in tillbarnens rum och fick honom att somna om igen inom ett par minuter. Efter bara några minuter igen hör jag honom gråta och går in till honom igen. När jag sitter där hör jag att det låter väldigt mycket nere från källaren!!

Jag springer in och väcker F som klär på sig och går ner för att kolla - med sig har han en pepparspray, det hjälper ju mycket... På natten är ju allt så mycket läskigare och det är ju så att man faktiskt inte kan veta vad de är för psykon som är där nere.

Han vågar inte gå in hela vägen utan ringer polisen och under tiden går jag runt och kollar de andra utgångarna... Det är så jäkla kolmörkt ute att jag inte ser nånting och dessutom är jag rädd att någon ska hoppa fram så jag går in igen.

Straxt kommer en mass poliser och polishundar och mycket riktigt har det varit inbrott igen men tjuvarna har hunnit smita ut på baksidan när de hörde min man stå och skrika och slå i dörrarna...
Polishundarna får upp spår men de tar slut en bra bit bort så det är inte mycket att göra...

Sen var de kvar länge och tog bilder och gick igenom en massa viktiga saker. Inte helt lätt att somna sen då adrenalinet pumpat och man vet att det springer tjuvar här titt som tätt... Får nog börja sätta på larmet på nätterna...

Alltså var jag uppe mellan 3-6 inatt så imorse sov alla lääänge! Ska bara ta det lugnt idag och söka lite jobb och fixa lite andra grejer.

Ha en bra härligt kylig höstdag och klä er varmt!
Pinkmommey♥


Kommentarer
Postat av: Elin

Men FY vad läskigt! Ta en tupplur, snuttan! <3

2009-09-29 @ 13:34:01
URL: http://whoframedjoanna.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0