Jippie!

Åh vad glad jag är! Vi har fått T att ta sin medicin! All oro och all maktlöshet jag hade och kände är nu nästan borta!!

Till på köpet har T dessutom ätit jättebra idag!! Alltså ska jag försöka sluta tänka på detta med om han inte matvägrar igen vill säga...

Till frukost blev det ett ägg, knäckemacka med massa smör,blåbär och juice! Till lunch i och för sig bara en halv korv men två portioner makaroner och en massa ärtor! Till middag tre fiskpinnar, en massa ris, morötter, blomkål, brockoli och ärtor! Dessutom lite godis som belöning för medicinen! SKÖNT!

Det visade sig i alla fall att medicinen som vi fick denn gång inte smakade så illa alls! Dessutom så sa jag som det var -att endera valde han att den själv eller så var pappa och mamma tvugna att tvinga honom och det skulle förmodligen både vara tråkigt och kanske göra ont. Han valde att streta emot lite men sen var han duktig och lät mig spruta in panicillin i munnen på honom med en liten doseringsspruta medans han svalde!

På en gång sa han att det var gott och att det redan kändes bättre! Sötis då! Både F och jag dansade en glädjedans och lillebror klappade händerna, hi, hi! Vi hade haft så mycket spänningar i familjen tack vare detta och nu kändes det som om man äntligen kunde slapna av. Hoppas bara att det fortsätter likadant imorgon!

Nu är F på möte hos min pappa och jag har just nattat båda barnen. Inget bra på tv´n ikväll så det blir väll datorn. Dock är den sååå trög ikväll men det beror väll på att den börjar bli så full...

Pinkmommey♥

Visa stor bild
Då T var så duktig fick han en liten present! Vi hade en sen innan men den är trasig och barnen älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0