Min flygrädsla

Detta vore verkligen nått för mig!

//Pinkmommey♥

Johanna Öberg har kommit över sin flygrädsla. Idag flyger hon utan några problem.

Bota din flygrädsla - på några minuter

Några minuter och din plågsamma flygrädsla kan vara borta för alltid. Johanna Öberg testade snabbmetoden EE, som lät för bra för att vara sann. I dag är hon helt botad.

Läs också

 

Bota dig själv från dina mest plågsamma känslor på några minuter – från flygskräck och traumatiska upplevelser! Det låter kanske för bra. Precis så tyckte också författaren Werner Silfverskiöld som skrivit boken ”Hur du kan bota dig själv på nolltid”.– Jag tänkte ”vem kommer att tro på detta?” för det låter ju helt otroligt, säger han.
Metoden som beskrivs i boken kallas Emotion Eradication, EE, och går ut på att smälta samman två känslor till en. Vid sammansmältningen försvinner de omständigheter som omgav känslorna. En känsla utan omständigheter kan inte överleva. Därför försvinner känslan.
Werner Silfverskiöld var tidigare överläkare och chef för psykiatriska kliniken vid länssjukhuset i Halmstad. Under sin långa karriär testade han sin metod på en rad patienter. Och gång på gång fungerade den.
Från början var EE inte tänkt att vara en självbehandling, berättar han.
– Den idén kom när folk ringde mig och berättade att de lyckats behandla sig själva.
Förutom att metoden är snabb, enkel och kostnadsfri lovar den också bestående resultat.
– Då metoden fungerat har känslan aldrig kommit tillbaka, säger Werner Silfverskiöld.

 

Johanna Öberg, 19, har varit flygrädd så länge hon kan minnas.
– Jag blir jätterädd och får panik när det skakar. Då brukar jag försöka lyssna på musik eller gömma mig under en filt, säger hon.
Det är särskilt ett flygminne som etsat sig fast hos Johanna. När hon var tio år skulle hon och hennes familj åka hem från Cypern. Planet skakade väldigt mycket och Johanna började gråta och hyperventilera.
– Flygvärdinnorna var till och med tvungna att komma och lugna ner mig. Efter den gången blev allt värre och jag blev verkligen livrädd för att flyga.
Som tur var kom Johanna i kontakt med sin väns granne, som botat sig själv från flera fobier med hjälp av EE. Hon erbjöd sig att testa metoden på Johanna.
– Det var svårt eftersom det krävs så mycket koncentration. Efteråt var jag helt slut och ville bara gå och lägga mig, berättar Johanna.
Behandlingen tog totalt en kvart och så fort den var över kände Johanna sig lugn då hon tänkte på att flyga – något hon inte var van vid.
– I vanliga fall brukar jag känna panik flera månader innan jag ska flyga, men nu tänkte jag ”ingen fara, det är la ingenting”.
Men än hade inte eldprovet kommit. En månad efter behandlingen skulle hon flyga till Alanya med sin pojkvän. Och hon var inte helt övertygad om att metoden hade fungerat.
– Trots att jag kände mig lugn inför flygningen trodde jag ändå att jag skulle bli rädd, säger hon.
Nu har Johanna flugit både till och från Alanya och det ”kändes ingenting”.
– När det skakade tog jag det hur lugnt som helst, det var jätteskönt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli av med min fobi bara med hjälp av händer och lite tänkande – men det blev jag!

Av Emma Hörnqvist
[email protected]


Kommentarer
Postat av: Lina

Men gumman, du får flyga m mig :) Då lovar jag du inte kommer vara rädd ;-) Kram kram

2009-09-24 @ 21:55:11
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0