T´s kalas del 2!

Jaha, T´s kalas var super!!

Lilla F var hos farmor och farfar och T och F höll sig borta ett par timmar så jag fick förbereda.

Sen droppade barn på barn in och innom en kvart var här fullt ös! efter en haltimma var det dax för tårta, bullar, kakor och cupcakes! Tårtan var formad som ett tåg med godis, rån, kakor och rulltårta och till det serverades strössel i alla dess former, kola- och chokladsås!

Som vanligt på kalas så satt barnen till bords i bara några minuter, he, he - de har alldeles för kul för att sitta stilla!

När f och jag hade röjt klart sörjan som rann längst bordsbenen så var det dax för lekar. Först var det "Sätta sig sist" som jag själv lekte på lekis när jag var liten. T hade valt låt - självklart Lady Gagas "Poker face"!
Barnen skulle dansa när det var musik och sätta sig så snabbt som möjligt när musiken stoppades. Den som satte sig sist åkte ut. Och så fortsätter det tills det bara är en kvar och han eller hon blir vinnaren!

För att ingen skulle bli ledsen att åka ut så fick man ett godishalsband när man åkte ut. Detta resulterade i att alla VILLE åka ut, hi, hi.

Efter "Sätta sig sist" blev det "Sätta knorren på grisen". Jag hade målat en gris på T´s stafli och barnen fick en ögonbindel, snurrades några varv och fick en penna i sin hand. De skulle sätta ett kryss närmast knorren. L hade en genomskinlig ögonbindel visade det sig så hon vann!

Nu var det dax för presentöppning och på de andra kalasen har man gjort en lek av det där man ska snurra flaskan och jag utvecklade den leken lite så att det blev en lottodragning! Jag hade skrivit alla barnens namn på lappar som barnen fick dra och det namnet som kom upp fick ge sin present till T. På så sätt blir allt rättvist och det blir inget tjaft - dessutom får barnen som ger bort presenterna känna sig engagerade.

Tiden bara sprang iväg så det var bara att köra på fiskdammen direkt när presentöppningen var klar. Som vanligt var det fiskdamm i min garderob och påsen innehöll smågodis, tablettaskar och små leksaker som jojos, studsbollar och annat kul!

När kalaset var slut så var vi också det! F tog ett snabbt beslut om att hämtmat från Sabai Song passade utmärkt och så fick det bli!

Mera bilder kommer lite senare. Nu lunch!
Pinkmommey♥


Mums! Gingerwok, Chicken in a basket och Pad Thai!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0