Helgens bröllop!

I helgen var en av mina bästa kompisar D´s bröllop!

Hela veckan som var höll jag på med olika saker inför bröllopet och på fredagkvällen träffades bruden och alla tärnor på Sturehof för en liten trevlig "pree-dinner"!

När jag kom hem var det bara att packa, raka benen, måla naglarna, fixa presenten, kolla talet och allt annat som behöver fixas en sista gång.

På lördagsmorgonen vaknade jag tidigt och tog med mig mina söner till Martin Olsson och köpte det sista inför bröllopet - ett par korgar som vi skulle ha blomblad i.

Vid 10-tiden mötte jag upp bruden på Corinne & friends i Sturegallerian och efter ett tag kom resten av tärnorna. Tillsammans åt vi lunch från Hallen och sedan begav vi oss iväg mot slottet vi skulle bo på och Stjernhov!

Precis innan vi skulle köra ut på E4:an kom vi på att vi glömt att hämta bröllopsbuketten, tärnbuketterna, marskalkarnas blommor och blombladen som skulle kastas på bruden så det var bara att vända om...

När vi väl kom fram till bröllopet var det bara en timma kvar tills vi skulle åka till där bröllopet skulle hållas så det var bara att slänga på sig klänningen, fixa sminket, håret och smyckerna, packa ihop och åka.

När vi kom fram till festplatsen hade vi mindre än en timma på oss innan resten av gästerna skulle komma så vi satte snabbt igång med bordsplaceringen, blomdekorationerna på bordet och sånghäftena. När det var klart var det bara att ordna med rosblad, dj och annat.

När vi var klara smög vi upp till huset och tog oss ett glas vin och och cigg, hi, hi. samtidigt hann vi öva lite på talet och lägga en sista tusch på maken...

Bussarna med gästerna kom och tillsammans med marskalkarna och toastmastrarna gick de ner till gräsmattan och klipphällen där brudparet skulle vigas.

Strax därefter kom brudgummen RIDANDE (!) in på en vacker häst! det visade sig att han hade gått och tagit ridlektioner i smyg för både bruden och alla andra och det var verkligen en härlig syn när han kom galloperande ner för slänten!

När brudgummen hade ställt sig hos sina marskalkar kom bruden tillsammans med hennes far åkandes i brudparets nya gamla Porsche! Hon stannade en bit och vi tärnor anslöt oss till dem.

Tillsammans gick vi ner mot alla andra och sedan började vigseln.

Prästen var härlig och vi sjöng både Den blomstertid nu kommer och Vind över vindens ängar och det spelades och sjöngs en massa andra härliga låtar utav ett litet band.

Precis när vigseln var klar så började det regna! När vi stod som bäst och sippade champagne under några vita tält kom det en helikopter flygandes. Det visade sig att den skulle ta gruppfoton på alla gäster och sedan skulle brudparet få sig en flygtur över ägorna :)

Middagen hade dukats upp i ett stort vitt tält med runda bord och jag hade ett jätte trevligt sällskap vid mitt med många gamla bekanta!

Till förrätt blev det svenska kräftor med tillbehör, öl och nubbe och till huvudrätt grillat kött med en massa goda såser och smör och alltihopa avslutades med Tahiti vaniljglass och färska hallon. Det var Melanders som stod för både menyn och serveringspersonalen som var så bra!

Vårt tal gick alldeles strålande om än att det kom ett par tårar men det var man ju beredd på ;)

Efter middagen blev det dans och bar nere i båthuset vid stranden och vid tretiden gick sista bussen hem till slottet och den tog vi.

Ett par timmars sömn och sedan kom bussarna igen och hämtade upp för brunch. Även denna gång var det Mellanders och det bjöds på inkokt lax med massa goda tillbehör.

På vägen hem från festen stannade F och jag i Danderyd och kollade in en husvisning men det var tyvärr inget att ha... Och på samma gång kom jag på att jag hade glömt min väska med alla mina kläder, nessesär, smink, smycken mm på slottet...

Förhoppningsvis har brudparet orkat åka och hämta den så att jag kan få den i vecka - om inte annat så känner jag mig handikappad utan mitt smink...

Igår talade jag med bruden och hon var mycket nöjd över allting och även över vår present som var Teatime för henne och hennes man på Grand hotell och dessutom ett dörrstopp i form av ett ekollon från Svenskt Tenn.

Då det var både fotograf och filmare inhyrda till festen så passade jag på att lämna kameran hemma och njuta av festen istället men ett par bilder har jag och förhoppningsvis kan ni få se några fler sen.

Ha en härlig dag trots det tråkiga regnet!
Pinkmommey♥


Tärnorna!


Igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0