Svamp, husvisningar och GOD mat!

Vilken härlig helg jag har haft!

I fredags kom jag hem till min fina familj och åt en underbar middag beståendes av råbiff, hericot verts och kantarelltoast! Till det sippade jag lite härlig rosé och stannade ute på altanen lääänge till facklornas sken då det var en så underbart varm och vacker kväll.

I lördags hade vi skaffat barnvakt så F och jag åkte ut mot Norrtälje för att plocka svamp. Jag hade dels läst i Expressen att det var svamptider och dels hört från bekanta att de plockat svamp. tre (!) futtiga svampar fick vi ihop så efter bara 30 minuter begav vi oss ut på lite husletande istället.

Efter en fika, lite loppis och lunch på stan så begav vi oss hem och åt ännu en underbar middag, denna gång beståendes av kronärtskocka och carpaccio!

På söndagen började vi dagen med att åka på bakluckeloppis på Täby galopp men det fanns bara massa skit... Snacka om att det finns bättre grejer i Skåne där vi gjorde ett par riktiga fynd i somras.

Efter loppisen så var det dax att gå på några husvisningar. Båda var intressanta varav det ena var ett rennoveringsobjekt i Djursholm och det andra var en liten dröm i Danderyd. Tyvärr kommer nog båda att skjuta i höjden och bli alldeles för dyra, men det skadar ju inte att gå och titta.

På vägen hem stannade vi på Stockholms glass och pastahus och åt varsin glass i solen och sedan han jag se inte bara en utan två filmer på eftermiddagen och kvällen! Flickan från ovan och Brothers som båda var mycket bra!

Pinkmommey♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0