Flyttkaos

Herre gud mina vänner! Vilka dagar (och nätter) jag har haft...

I måndags var det ju stora flyttdagen och efter kontakt med flyttfirman så föreslog de tre flyttkillar i ca 7 timmar á 1200:- i timmen... Då de räknat helt fel och dessutom glömt att både skicka packare och material slutade det på 16 timmars flytt och 16.000:- istället... Dessutom fick jag och F slita livet ur oss då de var för få och bar som galningar så båda två är nu arbetsskadade.... ;)

När sen flyttbilen - som för övrigt var beräknad att klara av 50 kubik - inte fick plats med allt fick jag proppa min bil full och körra fram och tillbaks...

Att F dessutom hade laggt in ett par möten under dagen hjälpte inte direkt och jag var flera gånger nära att fysiskt kräkas...

När virrvarret var klart kl. 22 så startade inte flyttgubbarnas lastbil och det var bara att bjuda in dem igen och vänta på bärgningsbilen ett par timmar...

Så där satt jag mitt i natten och firade min födelsedag tillsammans med tre flyttgubbar - ingen kul födelsedag direkt...

Nästa dag var det tidigt dax för att möta upp städfirman på gamla adressen och sedan iväg för att avsluta affären på mäklarens kontor.

På eftermiddagen fick jag sen ett argt samtal från köparna att städerskorna inte var klara fastän de sa att de arbetat i 12 timmar!!! Inte fan ska det ta 12 timmar att städa en trea?? Dessutom var de inte klara och det var slarvigt gjort... Tyvärr hade jag blivit grundlurad även där... Jag fick ringa in nya städare och be så mycket om ursäkt... Som om man inte hade det nog jobbigt...

Hemma i huset har det dessutom varit kaos då det inte alls går att använda undervåningen då det fortfarande är en byggarbetsplats utan badrum, golv, målade väggar, lambor, garderober mm.

Detta betyder alltså att vi haft alla 180 (!!) flyttlådorna samt alla möbler på övre plan och kunnat röra oss i små smala gångar...

Flyttgubbarna hade dessutom ingen ordning på lådorna och märkte inte upp dem som de packade... Resultat - inga kuddar och täcken, inga kläder och inget annat heller för den delen.

Pricken över i´et var ändå när lilla F vaknade och grät i 4 timmar igår natt... Jag förstod att han fått öroninflammation men jag hade ingen aning om vart alvedon, näsdroppar och termometer låg nerpackade...

Efter att ha försökt trösta stackaren som hade så ont i ett par timmar så blev jag hulken och flyttade runt supertunga lådor till förbannelse tills jag hittade en låda märkt badrum - och där låg dem!!

Detta resulterade alltså i att jag vabbade igår och åkte med lilla F till Martina barnsjukhus där de konstaterade att han faktiskt hade öroninflammation...

När mini och jag sovit i ett par timmar så började jag det tunga arbetet med att packa upp lådor. Till min glädje fann jag bla en stekpanna och kunde laga hemlagad middag till barnen för första gången på flera dagar!!

Bäst av allt - badrummet blir klart idag och jag ska få ta en dusch ikväll! För första gången på tre dagar...

Nedan kan ni se några foton av hur det ser ut hemma hos oss just nu.

Ha en fin vinterdag!
Pinkmommey♥


Övre hall...


Vardagsrum...


Kök...


Matsal...

Och så här ser det ut på hela övervåningen och undervåningen renoveras och är full med byggkillar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0