Julafton !

Det blev som vanligt en mycket trevlig julafton! Vi var några mindre i år vilket var lite trist men ack så skönt då man inte har alldeles för mycket plats...

Dagen började med att barnen hittade sina strumpor från tomten och alla dagen till ära fick bada ;) Sedan kom min storebror och hans familj på julaftonsfrukost! När de gått så somnade lilla F och vi andra förberedde lite och slappade tills resten av gänget kom strax innan Kalle.

Vi hade det riktigt mysigt i trädgården med alla julljus, levande eld och en massa marshaller och lyktor!

Till Kalle blev det sedvanlig godisfat med glögg och sedan var det dax att börja göra ordning julmiddagen. Som vanligt tror jag att allt ska gå mycket fortare än det gör med Kalle vid 15.00, lagning av mat vid 16.00, mat 17.00 och julklappar vid 18.00 men middagen var så klart inte färdiglagad för ens vid 18.00...

Efter en massa god mat så blev det riktigt bråttom att plocka undan då barnen tyckte att det verkligen var dax för fler klappar....

Tyvärr missade min bror precis tomten när han var ute och letade efter honom men vi hade turen lite senare att se honom igen när han var på väg till ett annat hus!! (Tur att vi kollade ut då T varit så misstänksam mot H...) Hi, hi.

Julklappsöppningen var snabb och intensiv och vi var klara redan vid 21-tiden, rekord!

Alla var så trötta så efter en kopp kaffe begav sig de som skulle sova hemma hos sig själva iväg. Jag har ju inte varit ledig på 5 månader och med visning, flytt, renovering, två små barn, heltidsjobb och hem så har man inte så mycket kraft kvar... Somnade med lilla F när jag nattade honom vid 22-tiden... Tidigt men SKÖNT!

Hoppas ni också hade en underbar jul!

Kramar Pinkmommey♥

Ja, det är julafton!
Mina finaste med sin gammelfarmor!
Kram!
Hela gänget samlat förutom F som tar kortet! (På morgonen var även min storebror med familj på julaftonsfrukost och på annandag jul kom F´s bror med flickvän och dotter).
Sinnessjukt dålig bild men man ser i alla fall lite vad jag hade på mig... Gråvit sidenklänning med massa volanger, svart paljettkofta och svarta sammetsskor med rosetter :)
I och med att F och jag är godisgalna så finns det alltid ett fat fullt med godis hela julafton :) Detta fylldes nog på minst 2 ggr!
Tomten har kommit! Synd bara att morbror H just var ute och letade efter honom så han missade allt...
Vad kan det vara?? Snabbt skulle det gå! En hund!
Gammelfarmor var nog lika nyfiken som T skulle jag tro så som hon slet av pappret ;)
Min bror H kom tillbaks grymt besviken att han precis missat tomten... T som är 5,5 år sa dock att det ej var tomten då tomtar inte har jeans på sig... Dessutom hade tomten samma strumpor som H... De har allt ögona med sig de små!
Julbordet börjar dukas upp! Dock fattas den underbara salladen vi gjorde på granatäpple, endivesallad, julnötter, blodapelsin och grönmögelost samt alla varma saker som står på spisen!
Min vackra och underbart snälla svärmor!
Lillebror som gråter för att han inte fått tillräckligt mycket julklappar ;)
Svärfar som var en hejare på att sätta ihop leksaker under kvällen - tack!
Fyra utslagna i soffan efter ännu en tuff julklapps öppning...
Slagfält och lugnet har infunnit sig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilka fina bilder & vilken härlig jul ni verkar ha haft :) Mysigt :) Hoppas allt e bra m er :) Nu ser vi fram emot nyår jätte mkt å få träffa er och få se ert fina nya hus. Massa kramar L

2010-12-27 @ 21:24:34
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0