Intervjuer

Äntligen har det börjat lossna lite med att jag blir kallad till intervjuer!! Jag ändrade i mitt cv och i mitt personliga brev och tog bort allt som hade med barnen att göra - föräldraledighet, info om min familj osv...
Det är tråkigt att det är så men efter det så började min telefon att ringa...

Jag har varit på en hel del intervjuer för två helt ok jobb men nu har jag kommit på att jag nog klampat i klaveret...

Båda jobben är på heltid och min tanke var ifrån början att hitta en barnvakt som kunde ta bernen ett par timmar varje dag efter dagis tills det att vi kom hem. Dock känns det inte helt rätt nu...
Dels så är lilla F inte ens två år och både jag och F kommer att gå runt 08.00 på mornarna och vara tillbaks runt 18-tiden och det tycker jag han är lite liten för. Det blir liksom bara middag, bad och isäng sen ser vi dem inte mer...

Dessutom är det så SVÅRT att hitta en bra barnvakt... Antingen är dem 16 år, pratar inte svenska eller män utan referenser... Jag skulle vilja ha en tjej runt 20 år som bor relatift nära och som har körkort och i alla fall en referens!!

Sist men inte minst så förstår jag inte när jag ska hinna med saker som att klippa killarna, gå till bvc, skjutsa till aktiviteter mm...

Nej, jag tror tyvärr att jag får tacka nej till dessa jobb och börja söka deltidsjobb istället... Det kommer bli mindre stressigt, bättre för barnen och jag kan själv skjutsa runt dem på aktiviteterna :)

Som tur är så har ju F äntligen fått jobb!! Och dessutom två jobb och bra betalt så vi slipper oroa oss så då har jag ju tid på mig :) Dock vill jag ju ha ett jobb snart så vi kan sälja, lägga om lånen och köpa oss ett hus ;)

Ha en bra dag mina vänner!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0