Vinterkräksjukan

Idag så ringde de från dagis och bad mig hämta lilla F som hade kräkts under vilan... Dock trodde jag/vet jag att det är för att han varit förkyld och hostat så mycket - han har kräkts ett par gånger senaste veckan av att han hostat när han sovit.

När han kom hem ringde jag och ställde in intervjun och bäddade ner oss båda i sängen. Han somnade och vaknade efter en liten stund av att han hostade och sedan kräktes han ner både mig, sig och sovrummet...

Tyvärr han jag inte duscha utan bara byta kläder och svabba upp innan det var dag att hämta son nummer två...

När han kom hem så la han sig och kollade på en film men efter en liten stund kom han ut till mig och sa att han mådde illa... Mycket riktigt så började han kräkas där och då!

Det var bara att byta kläder på honom, mig (igen) och svabba upp i vardagsrummet med...

Sen var det dax för F att komma hem och medans jag satte honom på att laga middag så började jag köra tvätt, svabba lite mer och gå ut med äckliga sopor.

Sen var det dax igen och denna gång i min och F´s säng så nu var det bara att byta lakan och bädda ner stackarn i sin egen säng.

Nu har jag sprayat rumspary i lägenheten, tänt doftljus lite här och var, ställt altandörren på vid gavel och rullat ihop och lagt undan alla mattor. Sängarna är renbäddade, barne sover och jag och F har till och med hunnit äta :)

Vi har även slängt i oss vitpepparkorn men jag tror inte på det där för det gjorde vi fölrra vintern med och båda blev sjuka...

Det ska dock bli intressant och se hur många gånger man vaknar inatt av olika anledningar... Så nu ka jag bara gå och lägga i en tvätt till innan det blir "Spårlöst" och sen försöka sova tidigt så att jag är beredd på nattpasset ;)

Sov gott!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0