Nu börajar letandet igen :)

Nu när saker och ting börjar årdna sig för os så börjar vi också sakteligen leta efter en villa som passar alla våra önskemål...

Det är kul men inte helt lätt. Här ser ni två alternativ som skulle kunna bli riktigt bra!

Pinkmommey♥

1) http://www.hemnet.se/beskrivning/589335?r=13

Saltis
Storlek:
256 kvm, biarea 123 kvm
Tomtarea: 1 201 kvm
Pris: 6 900 000 kr / bud
Restid bil: ca 15 min från Slussen
Restid kommunalt: 25 min från slussen med ett byte på Saltsjöbanan. Tågstationen ligger ca 20 meter från huset!


Coolt 60-tals arkitektritathus med högt läge och bra trädgård mm


Jag skulle behålla allt orginal men sätta in nytt kök och kanke badrum + måla mycket vitt så som alla träfärgade tak och tegel tex.

2) http://www.hemnet.se/beskrivning/534548?r=13

Nacka, Skuru
Boarea: 171 m²
Biarea: 41 m²
Tomtarea: 1 269 m²
Pris: 6 950 000 eller högstbjudande
Restid bil: ca 10 minuter från Slussen
Restid kommunalt: ca 12 min från Slussen, dock verkade det vara 1000 meter till närmsta bushållplats... Men tyckte jag såg en närmare när jag var där? Måste kolla upp!


Ligger högt med sjöutsikt! Trappa rakt ner till sjön där man kan åka skriskor eller bada beroende på säsong.


Fina terasser (på denna bild var de inte färdigbyggda) men inte optimal trädgård då huset ligger i sluttning... Ser ni vattnet nedanför :)


Skulle inte behöva göra om något innuti! Dock lite små sovrum och de ligger på olika plan... MEN man kan bygga om 40 kvm källare till sovrum.


Kommentarer
Postat av: Petra

Om det där är vart jag tror att det är så är det även utsikt över motorvägen, mysigt. Samt att badplatsen ligger alldeles vid vägen och brukar ofta få skäll för att vattnet är förorenat, inte för att det hindrar folk från att bada. Men det är inga 1000m till bussen i alla fall.

2010-02-17 @ 18:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0