Ny vecka

Nu sitter jag här i mörkret medans resten av familjen sover. Jag önskar att jag också kunnat fortsätta sova men när lilla F kom in till mig och F gick jag som vanligt och la mig i hans säng istället för att kunna fortsätta sova bekvämt (han har en 1,20-säng) men kunde absolut inte somna om... Det är ju så kul när man som jag går och lägger sig supersent... Dock ska jag inte klaga då jag bara ska vara hemma idag och om det krisar så kan jag kanske lägga mig nån timma - om jag nu kan somna då...

I fredags var vi på middag hela familjen hos våra gulliga grannar och vänner M och T och deras lilla dotter G! De bjöd på en alladeles underbar middag och barnen hade så kul tillsammans medans vi vuxna kollade in Let´s dance tillsammans innan det var dax att gå hem och natta de små runt 22-tiden.

På lördagen sen så var det en himla massa fix hemma innan jag skickade iväg F med småkillarna till ett lekland och jag fick sätta mig ner och söka jobb. Jag passade även på att ändra min cv lite så att jag inte ska hamna i den sk "föräldrafällan"... Jag har även några andra idéer på ändringar som kan göra den bättre och ska fixa det i veckan.

Hittade faktiskt en hel del intressanta jobb så man får väll bara vänta och se om det blir napp?!

Lagom till när killarna kom hem igen så kom även min mamma hem till oss. Killarna skulle ha "grabb-kväll" ha, ha och jag och mamma skulle till min svärmor på 60-års tjejdrink.

Då man inte går ut så ofta längre så är det lika bra att passa på att klä upp sig när man väl kommer iväg så jag hade på mig silvriga paljettleggings från H&M, topp med nitar och svart kavaj. Till det hade jag mina nya skyhöga boots och så smycken såklart!

Min svärmor hade självklart fixat jätte trevligt med 7 olika snittar, vit chokladmousse med hallon till efterrätt och hemgjorda ljuvliga beskvier till kaffet.

Vid 24-tiden begav vi oss hem till mig där även mamma skulle sova så hon slapp ta taxi till Sigtuna efter allt bubbel... ;)

Killarna hade haft det superkul på sin "grabb-kväll" för de hade inte bara pappa att hänga med utan även farfar kom (då han ju inte kunde vara hemma pga tjejdrinken) och även F´s bror D.

Dom hade hämtat kinamat från restaurangen nere på gatan och sen hade det blivit godis, glass och chips medans de hade ett tv-spels maraton med nya Cars-spelet :)

Igår så tog vi det lungt, åt en jättemysig familjelunch hemma och sedan drog vi till Aqvaria! Där träffade vi på en massa vänner så det var riktigt kul och efter det så åkte vi hem och käkade middag.

Nu ska jag passa på att lägga mig ner ett par minuter innan de andra vaknar så skriver jag igen lite senare.

Ha det bra!
Pinkmommey♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0