Nyårsafton -09!

Meningen var att jag skulle packat till hela familjen dagen innan nyårsafton men då jag somnade när jag nattade barnen blev det inget av med det...

Istället fick jag ta tag i det på morgonen innan vi skulle åka och sedan blev det långfrukost och bad av hela familjen.

Nyårsafton firades hos våra vänner D, A och deras två små döttrar i Sörmland och på vägen dit blev det en hel del stopp.


Vinterskrud!

Först och främst passade vi på att riktigt mysigt fira in det nya året med ett stopp på McDonalds ;) Efter lunchen blev nästa stopp Plantagen och inhandling av fyrverkerier. Sen var vi tvungna att hitta en mataffär då vi skulle köpa ingredienser till förrätten och råbiffen men i den första affären hade de inte ens hört talas om råbiff! I nästa affär gick det däremot bra och sista stoppet för dagen blev  en tankning.

När vi väl kom fram så blev det lite lek, uppackning och bäddning. Efter barnens middag och nattning så avnjöt vi en supergod middag beståendes av råbiff till förrätt, Biff Rydberg till huvudrätt och en enkel glass med hallon och blåbär till efterrätt!


D, A, F, L och W väntar på att få sätta sig.


F och jag hade som vanligt årsdag! Tack för dessa 11 år älskling!! Ser fram emot många fler! 2010 kan bara bli bättre så nu kör vi! ♥

Vi satt till bords ända fram till tolvslaget då vi tittade på nyårstalet på Skansen, korkade upp en flaska Dom Perignon -99, skålades och pussades!


Värdinnan spexade som vanligt :)


Gott nytt år!

Därefter så visade F än en gång upp att han är fyrverkeriexpert och jag försökte få med detta på bild men det blev som vanligt inget bra resultat av detta...


Eh, magnifikt va....

När sista reketen var ivägskjuten så hade också alla barnen vaknat... Och i och med detta kom jag och de andra mammorna aldrig ner till "festen" igen...

På nyårsdagen vaknade jag och barnen runt halv nio och D dukade upp en superhärlig frukost i deras vackra matsal och tände en härlig brasa i kakelugnen!

Efter lite lek och packning bagav vi oss iväg redan vid lunch då jag kände att det var bäst då lilla F skulle sova.


Mycket snö :)

På vägen hem stannade vi till på Ciao-ciao, tog med oss smarriga pizzor och lasagne hem och bäddade därefter ner oss alla i sängen framför barnfilmen Polarexpressen!


Trött mamma efter lite sömn och mycket vin ;) Pizza och film e super då!

Hoppas ni alla hade en lika härlig, skön och kul nyårsafton som jag hade!
Pinkmommey♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ni hade ett toppen nyår :) Vilket härligt landställe det verkar vara & fina bilder :) Gott nytt år till er alla och ser fram emot ett toppen 2010 tillsammans m er, massa kramar

2010-01-02 @ 17:04:22
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0