Vill du veta mer om mig?

Namn: Vanessa Viktoria Fernström

Kallas för: Vani, Skrutten, Kissen

Stjärntecken: Skytt

Höger eller vänsterhänt: Höger

Piercingar: Ett hål i varje öra. Har velat göra fler men ej vågat... Nu vill jag ej längre.

Tatueringar: Är emot det men kanske vill jag ändå ha mina barns namn eller födelsenummer på ett diskret ställe?

Längd: 1.62

Skostorlek: 37

Hårfärg: Blond men blir mörkare och mörkare med åren...

Fräknar: Yes, har alltid hatat dem men börjat uppskatta dem mer på senaste.

Motto: Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Kär? Efter 11 år med min kille, ja visst!

Önskar du att du bodde någon annanstans? Om jag gör! Vi var ju på väg att flytta när vi blev av med jobben... Dock älskar jag min lägenhet så det är inte direkt synd om oss. Men en villa med massor av snickarglädje från tidigt 1900-tal och en härlig trädgård med äppelträd vore inte fel ;)

Tycker du att du är attraktiv? Nej inte längre men vänta bara till sommaren ;)

Dricker du? Ja, men funderar på att sluta helt? Men när jag dricker blir det mest vin - öl gillar jag inte alls.

Röker du? Har rökt sedan jag var 13 år och slutat från och till bla mina graviditeter och under ammning och nu feströker jag vilket är ungefär en kväll var annan till var tredje vecka. Borde sluta jag vet!

Vilket schampo använder du? Lóreal, Elvital color-vive.

Vilken parfym använder du? Alltid olika och många. Just nu Inspire av Christina Aguilera och Harajuku Lovers G.

Vad är du rädd för? Flyga, dödliga sjukdomar och stora spindlar.

Gillar du att tvätta? Tvätta och sortera tvätt gillar jag men att hänga den och sen vika för att lägga in hatar jag... 

Gillar du berg- och dalbanor? Var galen för men har blivit en kyckling med åren :(

Senaste...

Filmen du hyrde?
Flickan som lekte med elden.

Filmen du köpte? Fick ju en hel del 80-tals filmer i julklapp (10 st), bla The breakfast club!

Låten du hörde: Tonight´s gona be a good night.

Låten du laddade ner? Laddar inte ner låtar, köper skivor.

Personen du ringde? Min sons dagiskompis mamma.

Personen som ringde dig? Min sons dagiskampis mamma.

TV-program du såg? I should have been dead - typiskt mig med sånna program.

Person du tänkte på? Barnen som ligger och sussar i sina sängar.

Favorit…

Låt: Tonight it´s gona be a good night - Black eye peas , Your song - Elton John.

Sak att göra: Shoppa, få massage!

Sport: Skidor.

Dryck: Kaffe, Cola light...

Kläder: Leggings och tunika.

Film: When a man loves a woman bla.

Bil: Älskade både vår Audi Q7 och vår Mersedes R-klass - säkra, snygga, stooora och snabba!

Serie: Desperate Housewifes

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Verkligen...

Gråtit över en flicka? Nix.

Ljugit för någon? Ja, jag är bra på att dra vita lögner då och då ;)

Varit i slagsmål? Jepp.

Blivit arresterad? Nej.

Träffat någon från internet IRL? Nej.

Antal…

Gånger du varit kär? 6

Gånger ditt hjärta brustit? 2

Hjärtan brustet på grund av dig? Vet inte direkt om deras hjärtan brast.

Tjejer du kysst? Några stycken, mina kompisar och jag höll på med det när vi var  fjortisar...

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Måååånga, mina närmaste kompisar har jag därifrån :) Kommer från ett ställe där alla är ganska sammansvetsade och vill man inte bryta sig loss så är man nog mer eller mindre vänner för livet.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Ca: 10.

Senaste…

Boken du läste? Kommer inte ihåg när jag läste en bok senast, hinner aldrig. När jag får tid blir det bloggar och tv.

Personen du fick e-mail av? Min kille. det blir inte så mycket mail längre när man har Facebook, får mest reklam, inbjudningar och annat.

Personen du fick brev av? Vänner i London :)

Personen du fick sms av? Danni

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Det händer aldrig då de är skilda men på pappas sida med alla syskon var det på Fars dag och på mammas sida med bror så var det i somras på hennes terass!

Saken du köpte? En bh.

Vad har du gjort idag? Städat, tvättat, plockat, målat naglarna, lekt med och badat barnen, bloggat & läst bloggar, myst med F på vår första barnfria dag.

Brukar du svära mycket? Alldeles för mycket! Hela dagarna i tid och otid... Jag är verkligen grov i munnen och måste dra ner på det nu när jag har barn som tar efter.

När stiger du upp på morgonen? När barnen vaknar mellan 7.00 och 8.30.

Vad har du på dig? Underkläder, svartochvit-randig långärmad tröja från Gina Tricot och sockor.

Vad ska du göra ikväll? Skulle slingat håret men orkar inte ikväll heller... Kolla tv, bläddra i en tidning eller sova.

Vad är du allergisk mot? Katt (men har), hund, dun, damm och pollen.

Var har du ont? I halsen - tror jag håller på att bli förkyld...

Använder du hårspray? Ja, när jag ska ut eller bort på middag.

Kan du stå på händer? Har inte provat på länge så jag tror inte det men jag kan hjula ;)

Håkan Hellström eller The Ark? Ingen!

Salt eller socker? Är sockerberoende och äter minst en påse godis om dan utöver allt annat socker... Idag tex - läsk, hallonpaj, vitt bröd, suketter i kaffet, glass, pepparkakshus, vanilj- och florsocker i morgon smoothien...

Gillar du ketchup? ja.

Är du glad nu? När jag är glad är jag jätteglad, när jag är arg är jag jätte arg och när jag är ledsen är jag jätteledsen ;) Och jag växlar hej vilt mellan de tre men är dock inte ledsen så ofta.

Var du glad igår? Ja men också arg på F som gjorde så T började blöda (av misstag).

Vad dansar du till? Allt - dagligen :)

Stockholm är… ? Min födelsestad, där jag hör hemma och min 3:e favoritstad i världen!

Göteborg är… ? Kul att besöka ibland.

Kan du sjunga? Jag önskar att jag kunde men tyvärr inte

Spaghetti eller makaroner? Spaghetti - vanlig eller tagliatelle.

Land du vill besöka? Frankrike (igen) ner till vårt hus på Rivieran, USA (New York, igen), Thailand har aldrig varit.

(Lista kopierad av Blondinbella).


Min senaste parfym i mitten! Visst är de söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0