Hos sis i Dalarna :)

På väg till jordgubbslandet för dagen skörd :)

Vi har bara slappat, badat och ätit gott - precis som det ska vara på semestern!
F, T och lilla F på väg till "vår" flagga i jordgubbslandet :)
Lilla F plockade inte så många jordgubbar om man säger så ;) Här är han med sin yngsta kusin S.
La familia!
Dagens skörd :) Nästa dag köpte vi två 10-liters hinkar så att vi kunde ta med en massa goda bär hem till Stockholm.
Efter att vi hade plockat jordgubbar begav vi oss till Gammelgården för lite våfflor till lunch!
Inte en enda jordgubbe var det fel på! Alla var STORA, röda och söta :)
Lilla F han säkert smälla i sig en liter varje gång vi var där, ha, ha.
Jag och mina små hinkar - men de räckte i alla fall för dagens intag ;) Det blev jordgubbstårta på kvällen!
Då det var så varmt var man tvungen att ha med sig vattenflaskor vart man än gick.
Vi var även i Säter (tror jag att det hette) och kollade på barnteater, Petsson & Findus smat hälsade på alla deras djur och badade i älven.
T klappar en snäll liten get.
Grisarna slappar i leran - ett måste när det är 30+.
Små söta kalvar hade de också!
Tupp, en massa höns, kyklingar och kalkoner med + en massa kaniner.
Dessa skulle pojkarna vilja ha kan jag säga!
Bad från kusinernas egna brygga och strand tog upp mycket av vår tid men även bad i deras stora utomhus bubbelpool och lek i deras stora trädgård.
Vi hann även med att fiska och fick bland annat upp denna fisk som ingen visste vad det var för en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0