Nytt från IKEA

Ikea känns som vårt andra hem nuför tiden och vi är där allt som oftast... Äter middag, har barnen på leklandet, tar en fika osv. Och shoppar förståss. Jag har helt glömt att lägga in bilder från förra turen dit så här kommer de.

Tyvärr passar inte måtten (på den mycket tunga och svårpackade) tv-bänken så vi måste ta en tur till Ikea även denn helg för att byta den och säkert köpa något mer också...

Ha en skön fredagskväll!
Pinkmommey♥

JULES Ungdomsstol silverfärgad, vit Bredd: 50 cm Djup: 50 cm Sitsbredd: 35 cm Sitsdjup: 32 cm Min. sitshöjd: 38 cm Max. sitshöjd: 50 cm
Denna stol fick lilla T till sitt nya skrivbord. Jag ville igentligen att han skulle ha en mer gammeldags stol men viktigast är ju att han sitter bra så det blev denna. Hög och extra liten är den. Får se sen när vi bott ett tag om jag hittar en charmigare stol.

KNÖS Papperskorg ljusbrun Diameter: 32 cm Höjd: 36 cm Rymd: 18 l
Papperskorg till F i läder. Jag är inte helt förtjust men han måste få välja några saker han med ;)

RIBBA Ram svart Bredd: 32 cm Höjd: 42 cm Bildbredd: 30 cm Bildhöjd: 40 cm Passepartout innermått B: 20 cm Passepartout innermått H: 29 cm
Ramar till alla våra fina svartvita skolfotografier på barnen! Antingen tänkte jag att vi kunde ha dem i trappen eller ovanför sängen - två klassika och snygga ställen.

EKBY STILIG Konsol vit Bredd: 2.5 cm Djup: 17 cm Höjd: 23 cm
Köpte på mig en hel del konsoller till de öppna hyllorna jag vill ha i köket. Hyllplan hade de dock inga snygga så de får jag åka till brädgårn och skaffa.

SNÖRIK Burk, set om 3 mörkblå, vit
Förvaringsburkar att ha småsaker i till barnens rum. Passar utmärkt då T´s tapeter kommer ha sjärnor och lilla F´s rum har cirkus tema!

BESTÅ BURS Tv-/ förvaringskombination vit Bredd: 180 cm Djup: 40 cm Höjd: 48 cm
Tv-bänken och dvd-förvaringen vi köpte till killarnas tv-rum var tyvärr alldeles för bred... För första gången glömde jag och F bort att ta med boken med alla mått vi skrivit upp från huset och då blev det såklart fel...
Ja, ja, den var inte den snyggaste men den möbeln man fick plats med mest förvaring i.

IKEA PS Skåp vit Bredd: 119 cm Djup: 40 cm Höjd: 63 cm Max. belastning: 60 kg
Antingen tror jag att det blir denna istället eller...

LIATORP Tv-bänk vit Bredd: 145 cm Djup: 49 cm Höjd: 45 cm Max. belastning: 100 kg Max. bildstorlek platt-tv: 50
...denna.

HEMNES Tv-bänk vit Bredd: 149 cm Djup: 47 cm Höjd: 57 cm Max. belastning: 50 kg Max. bildstorlek platt-tv: 50
Eller denna... Får se, ingen är direkt klockren. Till tv´n i vardagsrummet vet jag inte alls, funderar på att bygga en egen av en gammal lastpall och ett par hjul?

SNÖVITA Lykta för blockljus röd Höjd: 38 cm
Några lyktor fick det bli också! Känns som om man inte kan ha för många nu när man har trädgård... Fint vid garageuppfarten, i trädgårdstrappan, vid entrén, på altanen osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0