Fartfylld helg!

Herre gud så trött jag är... Och inte blir det bättre... Dock ska man inte klaga - jag är sååå glad - jag är ju trött för att vi håller på att rennoverar och inreder nya huset :)

I torsdags var jag ute med jobbet vilket var himla trevligt! Först var det middag på reastaurant och sedan gick vi till nya bowlingstället på Kungsgatan. Vi hade jättekul och drack massa srinkar men stället var lite för trångt... De skulle ha byggt bättre soffor och platser att stå och kolla på sina medspelare ifrån.

Efter bowlingen gick vi till Kåken men jag stannade inte länge och när de andra gick till O-baren gick jag hem. Tyvärr kom jag inte i säng förens 01.15 då jag surfade runt på nätet efter inredning så jag var ganska så trött dagen efter kan man säga.




http://www.marionsgastro.se/#/home

På fredagen så åkte jag hem direkt efter jobbet och hämtade upp resten av familjen och så begav vi oss på drink till L och P. De hade ordnat så fint med massa goda tapas och dryck och det var fantastiskt att få träffa alla härliga vänner igen!

F`s härliga killkompisar!

Söta L som var värdinna och hennes lilla bebbe O!

Mingel vid buffen!
Jag och min härliga gamla skolkompis M som är gravid i vecka 25! Snyggast på festen var hon dessutom i fina kläder och skyhöga klackar!
P med sin lilla son O och G som lånat C-W från D och J som också var på festen.
Mina fina som hade packat med sig leksaker både till sig själva och bebbarna :)

Bolderna är lånade från http://lillalflygiz.blogg.se/

Det var ett bra tag sedan nu men vi har så fullt upp med barnen, heltidsjobb och lägenhetsvisningar, försäljning, flytt och rennovering... Efter nyår så kommer vi ÄNTLIGEN börja kunna bjuda tillbaks igen! Då vill jag ha drinkar, bruncher, sova över partyn, tjejmiddagar, barnkalas, trädgårdspartyn, glöggfester, nyårsfirande, käfskivor och mycket annat skoj! Då kommer vi både att ha plats för det samt extra sängar för folk att sova kvar!

På lördagen så passade jag på att baka bullar med kidsen på förmiddagen! Jag ville göra något kul med dem så att det inte bara blir byggvaruhus för hela slanten... Och som vanligt blev mina kanelbullar fasligt goda ;) Farligt!



Efter lunch kom barnflickan och hämtade barnen och gick till Skansen med dem! Det var underbart väder och länge sedan vi var där så det passade utmärkt! F och jag tog istället bilen och åkte ut till Hus & hem-mässan i Älvsjö! F hade redan varit där och rekat i veckan så han hade lite koll på grejerna vi behövde.

Dels blev det en ny värmepump till mässpris 19.000:- istället för typ 23.000:- sedan blev det en cool retro massagedusch helt i rostfritt samt en ny parabol med ALLA kanaler, inspelningsbara boxar och "ondemand-paket" :)



Utöver detta så köpte vi även en fin antik adventsljusstake och en underbar hylla till badkaret i rostfritt/silver med bokstöd, tvålkopp, glashållare samt ljushållare - snacka om att jag kommer ha skönt i badet nu!! Killarna fick också lite pressingar såklart!

På kvällen åkte vi ut till huset och träffade säljaren och gick igenom städningen. det är så härligt nu när det äntligen börjar kännas på riktigt! på vägen hem blev det pizza och hambörjare till middag ;)

Igår morse så hängde jag på Ica Kvantums lås när de öppnade klockan 08.00 och passade på att storhandla - jag har ju ingen tid för det annars... Skönt att gå där helt själv med massa nyuppackade varor.

När jag kom hem så kom även farmor och farfar och hämtade barnen så att jag och F kunde fortsätta på vår hetsjakt efter inredning och rennoveringsmaterial.

Vi började med att åka till Bauhaus och allt tar bara så lång tid där... Hatar det stället och särskilt bra är de inte heller... Vi kom i alla fall där ifrån med en handukstork, saker till bastun och säckväv till våra stackars frusna olivträd.



Efter det bar det av till grannen K-Rauta. Där hittade vi kaklet vi kanske ska använda på väggarna i badrummet men annars blev det inget.

Nu var det hög tid att hämta bernen men på vägen hem stannade vi på en litet Thaikiosk och käkade lunch.

Vi hann bara hem och vända i dörren och tog med oss barnen och åkte till Ikea - där var vi sen mellan 15 och 20!!

Först gick vi runt ett par timmar, sedan lämnade vi in T på leklandet medans vi andra fortastte shoppingen en timma. Efter det var det dax för köttbulemiddag ;) och sen fortsatte vi ett tag till tills varuhuset stängde...

Det blev i alla fall några nya köksskåp, en nu diskho, en blandare (likadan som vi har i lägenheten idag), nya köksbänkar, en doppresent till barnens kusin, en nhy talettsist, lite julpynt och julklappspapper som alltid, spottar till taken, några nya frächa påslakan, lite förvaring till barnen, knoppar mm

LINDSDAL Knopp vit Djup: 25 mm Diameter: 30 mm Antal i förpackning: 2 styck


Tyvärr fick vi inte plats med mer så F får åka tillbaks nån dag och köpa en tavla vi vill ha, köksbord, tv-bänkar, täcken mm

När vi kom hem var det bara att natta de små och sedan så däckade jag på spikmattan vid 22-tiden...

Idag är jag slut men som sagt - det är inte dax att lägga ner än... Idag tror jag vi får "ledigt" men imorgon blir det att träffa byggkillarna i huset och på tisdag måste vi åka till Danderyd och beställa marmor samt mattor. Dessutom ska F beställa toa & badkar på nätet i veckan och så måste vi hinna åka och köpa duschvägg och kakel nån dag. Jobbigt men KUL!

Ha en skön dag och vecka ni också!
Pinkmommey♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0