Dagen D!

Idag börjar rivningen! F är ute och möter rivningskillrna och har med sig lite mutor i form av kakor, choklad och annat gott! Själv skickade jag med honom ett sopset, toaspray och annat som jag tycker kan komma till hands ;)

F skulle visst stanna en stund också dels för att han ska träffa elektrikern och dels för att våra 64 kvm kajkel och marmor levereras idag!

Han tycker att det är han som har hand om hela projektet och det kanske det till viss del är också men vad ska jag göra då jag har ett heltidsjobb som kräver att ha mig på plats mellan 08.00 och 17.00... Att sen ha två små barn på det samt ett hem att ta hand om kräver sin tid...

Kanske inte att jag har så mycket kontakt med elektriker eller liknande men jag har varit med vid alla köp till huset, på alla byggfirmor, vid många av träffarna med byggledaren, mätt huset och det var jag som träffade och var med besiktningsmannen en hel dag!

Dessutom så sköter jag all inredning nästan och fixar med de "små" sakerna som kommer att få huset att sedan kännas som ett HEM!

Ja, ja, det är väll bra att vi tar hand om olika saker så att ALLT blir gjort i slutändan. F har ju eget företag också så han kan lägga sin arbetstid lite som han vill utöver vissa möten som han måste gå på. Dock har han en del nya projekt på gång så han har verkligen upp över öronen med grejer just nu stackarn... Och helst av allt skulle han nog vilja jaga men det finns liksom ingen tid över för det.

Igår köpte jag i alla fall jätte fina gammeldagsa burkar på Mio. Dem ska jag ha på mina små öppna hyllor med vardagliga saker i som flingor, socker, makaroner mm
Dessutom fick ett litet snidat hjärta följa med hem och det tror jag ska hänga på spiselkransen :)

//Pinkmommey♥

 
Så här ser vårt badrum ut just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0