Ingen barnomsorg...

Fan! Jag visste det, eller jag misstänkte det i alla fall - det finns inga platser till mina barn på förskolorna på Lidingö...

Jag har hört om detta förut och att folk pändlar eller får vara hemma med barnen själva eller ha dem på dagis i andra kommuner...

Jag skickade in ansökan i slutet av september och de skulle ta tag i den i slutet av januari och då kommer de kanske få plats långt ifrån hemmet och inte på samma förskola...

Mini kan ju börja lite varsom helst men gärna nära hem men T MÅSTE det då han börjar skolan till hösten och det är stor del till varför vi flyttar!

Hur ska man göra, är det lättare att få plats privat och i så fall hur går man till väga?

Det var det första. Det andra är att F ligger hemma och är dödssjuk med 40 graders feber och att det inte blir något badkarsköp idag heller... Detta är ju löjligt, lika bra att lägga ner badkarsbiten eller?

Ja, ja de får väll helt enkelt dra vatten och installera avlopp dit vi vill ha badkaret och så får vi sätta dit det när vi hittat ett, köpt det och fått det levererat? samma sak med duschväggen...

Nä ush nu blev jag så nere så jag tror att jag måste stanna och shoppa lite kläder på vägen hem ;)

Pinkmommey♥

Fina T som börjar i skolan i höst.

Lilla F som har tre år kvar på förskolan.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi var i samma situation men ringde till varenda privat förskola som fanns, bad att få komma dit och titta, och så la jag på all min charm och hoppades på att de skulle strunta i sina kölistor. Och det funkade :)

2010-10-21 @ 18:23:08
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0