Skär (pink) torsdagen

I torsdags var jag ju fortfarande hemma och var sjuk och när jag skulle köra barnen till dagis så var fina T helt väck! Blek, trött och lealös. Lagom i trappen ner till bilen spydde han stackaren.

Det var bara för F att ta slangen och göra rent däcket och sedan gå upp och lägga sjuklingen...

Det blev bara lilla F som fick gå till dagis vilket jag tycker är bra för i höst ska han ju gå ensam då T börjar skolan... Han har alltid haft T på dagis hos sig.

När jag kom hem tog jag tag i saken och gick ut och SPRANG! För FÖRSTA gången i mitt liv! Det var riktigt skönt och inte alls lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara!
Dock tog jag det lugnt och gjorde som jag har läst på så många ställen och varvade springet med gång.

Både i förrgår och igår hade jag träningsvärk men idag ska jag ut igen! Jag skall verkligen försöka sprina varannan dag nu. Igår ville jag ut igen men jag ska inte ta ut mig så här i början + att jag tror att jag lättare tröttnar på det om jag springer varje dag?

När jag kom hem tog jag mig en snabbdusch innan jag begav mig till Ikea! Där köpte jag ett par söta gammeldagsa vägghyllor till köket, fina kökshandukar, ljus som alltid, påskpresenter, mjölkkannor och en massa batterier och glödlampor.

Väl hemma igen så hann jag precis säga hej då till F som skulle på vildsvinsjakt med sina kompisar och sedan var det dax att hämta på dagis.

T hade fått vila och mådde redan mycket bättre så på vägen hem stannade vi till i centrum och gick på Systemet och handlade upp oss på krispigt vitt vin och härliga roséer tills idag.

Vi stannade också till vid fontänen och njöt lite extra av solen och tog varsin glass! Dessutom hittade vi även små påskpresenter till både mormor och farmor i tehandeln där.

Hemma igen fick vi besök av små söta påskkärringar! Ni som känner mig förstår att jag var förberedd på godisfronten ;) Sen blev det smarrig middag men mina små älsklingar innan det blev en tidig kväll i sängen för alla tre.

Ha det bäst!
Pinkmommey♥

 

 

“En påskkärring, såkallad påskakärring är en gammal svensk tradition. Enligt den är en påskkärring en häxa som flyger på sin kvast till Blåkulla på skärtorsdagen eller natten mellan dymmelonsdagen och skärtorsdagen…Påskkärringen är traditionellt klädd i klänning, förkläde och huckle. Röda kinder och fräknar på näsan. Tillbehören för en påskkärring är oftast en kaffekanna, korg och en kvast.”




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej !



Helt underbart få se en likadan som jag fick som barn av min Mormor på -40talet, tyvärr är den sliten och trasig.



Var har Du fått tag på den, finns den att köpa ?



Trevlig Påsk 2012

2012-04-03 @ 13:20:08
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0