Födelsedagspartaj!

Som vanligt när det är jul, nyår, barnkalas, fest eller nån annan kul tillställning jag har hemma så glömmer jag/hinner jag inte ta kort...

Några har jag som är tagna av min kompis men inte på en enda gäst eller på en hel del fint jag hade fixat!

Det var i alla fall meningen att jag skulle varit hemma och bakat i lungn och ro på fredagskvällen framför Idol medans F körde kidsen till min mamma. TYVÄRR var nya ugnen trasig så jag fick istället börja städa och plocka undan hemma.

Nästa morgon får i alla fall min duktiga man igång ugnen och jag kan börja baka. Ett par timmar senare är jag färdig med mina cupcakes och macarons.

Efter en snabblunch så fortsätter jag med mitt förberedande och jag är inte klar förens kl 17! I nio timmar höll jag på med en paus för lunch och jag skulle inte ens bjuda på middag! Dock så är jag lite av en perfektionist och vill inte bjuda på annat än det bästa och vill så gärna göra det fint för mina gäster.

Vid 18-tiden kom två av mina bästa väninnor med middag och sedan han vi fixa det sista innan gästerna började komma.

Det var tyvärr många som inte kunde komma pga sjukdom och barnvaktsproblem som är typiskt för årstiden samt vår ålder... Bara en av min killes kompisars fruar kom och två av mina bästa väninnor var upptagna på annat håll :(

De första timmarna var det rosa bubbel som jag bjöd på och som passade utmärkt till cupcakesen, macaronsen, tårtan och allt godis! Efter det blev det vin, öl och drinkbord samt ostfat och annat gott!

F´s nya stereo gick varm och vi slängde ut de sista gästerna runt 03.30.

Utöver ett grymt fyrverkeri som F överraskade med så var det en hel del dans som orsakade både en lös tand, en stukad handled och träningsvärk i dagarna två!

jag fick jättefina presenter och blommor och jag hade verkligen jättekul på min egen fest precis som jag ville!

Tack alla ni som kom och förgyllde min kväll!

Pinkmommey♥


Tema och färg ROSA! Detta var inte glasen vi drack bubbel i utan det gjorde vi i min farmors gamla vackra champagneglas som ej är med på bild.


Ost och kex till de som inte är gottegrisar som jag :)


Vi andra fick prinsesstårta, hemgjorda macarons med lime och jordgubbsfyllning samt hemgjorda cupcakes och godis!


Suddig bild men jag vill bara visa det ätbara glittret som var på macaronsen samt de små rosorna och bladen på cupcakesen ;)


Härligt sockriga söta svampar!


Mina favvorosor i rosagrönt både i tårtan, osten och i alla rum!


Hjärt- & stjärnformade chips i söta små popcornkartonger stod tillsammans med godissvamparna utplacerade lite här och var.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0