Julklappar & gran!

I förrgår började jag att inhandla årets julklappar... Lite sent känner jag nu... Vill INTE använda helgen till det då vi har varit hysteriskt uppbokade varje helg de senaste två månaderna.

Därför skall jag se till att klara av det på luncherna har jag tänkt. Svärmor, svärfarr, mamma, pappa, gudson och barn är så gott som klara. Nu har jag bara barnens klappar från mormor kvar samt min styvmors, systers och F´s... F som som vanligt har allt! Vad skall man ge? Han har inte ens använt sig av sin födelsedagspresent som var att åka Ferarri på bana och det tykte jag var en bra pressing...

Har en idé men den är inte hundra.

Vaknade inatt vid 3-tiden och tankarna snurrade så runt allt som har med jul att göra... Hur ska jag hinna? Handla, laga mat, städa, slå in klappar, köpa klappar, klä granen, fixa tomte osv... OCH jag arbetar T.O.M den 23:e :(

Imorgon blir det till att kolla upp och boka tomte samt köpa klappar till syster och pappas fru och på måndag köpa klappar från mamma till barnen. På tisdag ska jag hitta något till F och onsdagen går åt till att handla massa god mat. På torsdag blir det städa och plocka och sen är vi framme vid fredag och julafton...

Helgen vill jag dock ha LUGN med bara bak, film, sömn och lek!

Igårkväll klädde vi granen som stått och väntat ett par dagar i garaget. Det är den minsta gran vi haft men den är så söt så! Dock får jag ingen julfealing alls nu :( Kom snö och kyla, kom!

Vi klädde granen hela familjen tillsammans och det var riktigt mysigt! Förr om åren har jag gjort det själv då jag är en sån fjant och barnen kanske har fått hänga några kulor eller haft en egen gran. Bilder kommer senare.

Nu skall jag bara plocka ihop här på jobbet och sedan åka hem till mina små och mysa! F är bjuden på julbord på Escalier ikväll vilket skall bli kul att höra om - har länge velat gått dit!

Kram på er!
Pinkmommey♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0