Pulkabacken

Idag for hela familjen till Långängen här på ön för lite pulkaåkning och smarrig lunch på långängens gård! Så härligt var det ute och dessutom otroligt skönt att bli alldeles svettig av allt dragande av pulkor för branta backar :)

När vi var både svettiga och frusna gick vi bort till restaurangen för lite mat! Till mig blev det Chvre chaud och till killarna köttbullar med lingon!

När vi kom ut igen så hade det börjat snöa så det var tur att vi begav oss iväg så "tidigt"! På vägen hem stannade vi i centrum för att springa in en snabbis på sportaffären och kolla skidkläder. Jag handlade nya förra året och tyckte då att jag var smart som handlade dels billiga och dels på baravdelningen men det var jag inte! De varken sitter bra eller skönt... Nej när man ska ha något så viktigt som vinter/skidkläder är det nog viktigt med kvalité både för att de skall vara bekväma och hålla länge.

Jag provade två par byxor från Peak men de ena paret var vita vilket var snyggt men mycket opraktiskt och det andra paret var för stort... Kanske att vi åker ut till Barkaby Outlet imorgon där de ska ha en Peak-affär eller så går jag till Nk på måndag på lunchen?

Nu är vi hemma och myser - lilla F sover, T spelar Wii, F fixar och jag liger med en latte och läser bloggar ;)

Hoppas ni får en fin lördagkväll!
Pinkmommey♥

Fasicken hittar inte kabeln som man överför bilderna från kameran med... Kameran som jag för en gång skull hade med idag! kabeln ligger i en av de typ 50 lådorna i garaget - finns inte en chans att jag hittar den så det är lika bra att köpa en ny imorgon...



Kommentarer
Postat av: Fia Fit

Hej tjejen, men gud vad kul att du också bloggar igen! Nu ska jag läsa ikapp allt du skrivit. Stor kram

2011-01-08 @ 19:49:00
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0