Dagens prischock

Det är så underbart nu när det är sommar! Man slipper alla köer till stan och det tar 10 minuter max att ta sig till jobbet med bil! Dessutom så är det bara att välja och vraka bland alla parkeringsplatser och jag åker direkt till min "favorit spot" varje gång och ställer mig där - precis vid Östermalmstorg.

På vägen ner till jobbet brukar jag sen slinka in på Östermalmshallen och köpa med mig en kaffe på Robert´s Coffee och idag gjorde jag som vanligt.

Dagen till ära valde jag till en fralla då jag varit på föräldramöte på morgonen och inte hunnit med någon frukost. Vilken chock jag fick! Istället för min kaffe på 30 kronor skulle jag nu betala 76 för kaffe och en fralla!! Alltså 46 kronor för en lite ynka fralla! Vi pratar inte nån baguette eller chiabatta eller liknande utan en vanlig plain fralla med ost och sallad...

Det var i alla fall sista gången jag köpte macka där kan jag säga!

Resten av dagen har i alla fall varit jättebra och jag har hittat ett par fina strandskor på rean på barnavdelningen på Zara :)

Pinkmommey♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0