Mina favoriter

Skor: Som många andra flickor älskar jag skor! Det blir väll i alla fall minst ett par skor i månaden... Senast i raden var ett par svarta med öppen tå! I vår kommer det som vanligt bli en hel del ballerinans som vanligt för mig, mina vita Converse och så kanske lite Hasbeens.

Sneakers: Använder inte sneakers men har en hel del träningsskor även om jag inte tränar, ha, ha.

 

Jeans: Jeans är världens bästa plagg men jag har inte så många bra längre då jag blivit tjock... I vår kommer jag nog satsa på riktigt utsvängda jeans! Mina favoriter just nu är ett par gamla slitna squin från H&M samt ett par svarta med skinnlappar från Gina Tricot.

 

T-shirt: Väldans snyggt till jeans och kavaj men den skall vara väldigt enkel och gärna rätt stor! Senaste i raden är några sköna slappa från By Marlene Birger.

 

Underkläder: Enkelt ska det vara även här! Bomull och romantisk spets och absolut inte push-up.

 

Väska: Precis som den skoälskare jag är så älskar jag även väskor. Förut köpte jag väskor som en galning men nu blir det mer sällan men också dyrare och mer klassiska. Oftast får jag mina väskor av F. Mina favoriter är min nya Mullberry och min klassiska chokladbruna Chanel.

 

Plånbok: Även den har jag fått från F och är en Gucci i svart präglat läder. Liten men med plats för många kort!

 

Solglasögon: Vill alltid ha nya på våren men är för snål men i och med att F alltid köper nya så tar jag hans gamla från året innan. Just nu är det ett par svarta från Tom Ford.

 

Klocka: Min vardagsklocka är min Rolex i mellanmodellen i stål med rosa urtavla som jag fick av F när jag fyllde 30. Annars har jag en liten halvguld från Rolex när det är fest samt en klassisk Cartier och en modern krispvit Triwa som extraklockor.

 

Smycken: Har alltid min klocka min förlovningsring samt mina örhängen i öronen. De fick jag av F när lilla T kom till världen men annars är jag dålig på att använda mina smycken... Till fest blir det alltid fina armband, några extra ringar samt att jag byter ut örhängena mot stora bling bling örhängen istället J

 

TV: Vi är en riktig tv-familj och i lägenheten i stan hade vi tv-apparater i alla rum, ha, ha. Nu har vi tv i vardagsrummet, tv-rummet, i vårt sovrum samt i T´s rum. Sony och Samsung har vi. Vi har dessutom alla kanaler man kan ha ink filmkanalerna och ondemand box som är inspelningsbar, hi, hi.

 

Mobiltelefon: En iPhone 3 och den klarar jag mig utmärkt med än så länge.

 

Dator: Oj, där har det blivit en hel del också… En vit Macbook, en silver MacBook Pro, en vanlig svart bärbar pc, en liten rosa bloggdator från Samsung och sist men inte minst en iPad.

 

Lotion: Just nu Creme de Corps från Kiehl´s som passar utmärkt till hela familjen. Annars älskar jag Biotherms.

 

Deoderant: Vichy från Apoteket, outstanding av alla deodoranter jag provat.

 

Tandkräm: Pepsodent White now.

 

Schampoo/Balsam: Olika från gång till gång har inte hittat några jag älskar.

 

Tvål: Antingen Molton Brown, lavendeltvålen och handkrämen från Lóccatine eller en klassiker som säljs på mataffären i Frankrike.

 

Parfym: Armani Aqua Di Gioia, Escada Incredible Me.

 

Mineralvatten: Gillar inte vatten över huvud taget tyvärr men i Frankrike har de smaksatt ”stillwater” som jag älskar. När vi har middag blir det från vår egen bubbelmaskin.

 

Vin: På vintern gott tungt rött vin och på sommarhalvåret Rose! Börjar med det när sista snön är borta och kör till första snön faller, ha, ha ;)

 

Drink: Vodka lime eller goda fruktiga drinkar.

 

Bröd: Jag är smörgåsjunkie… Klassisk limpa, frallor på sommaren från bageriet, surdegsbröd från Gateau mfl

 

Mat: Thai eller Italienskt. Grillar året runt också!

 

Glass: Ben & Jerry's ”Half baked”
och pistageglass samt Glasshusets egna lakrisglass.

 

Godis: Äter godis varje dag… Bästa godiset kommer från en affär på Hötorget.

 

Säng: Dubbelsäng från Jensen men sover lika ofta i barnens våningsängar…

 

Magasin: Lantliv är min favvotidning bland inredningsmagasin som jag slukar i stora mängder.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0